lördag, augusti 19, 2006

Nix pix..

..ännu inget nytt på fronten. Dompis är lite kleggig "därbak", men bara inuti.. Ser ut som det sitter en stor snorkråka där.. Men det är nog bara slemproppen som har gått, mannen klagade över att han trampade i nåt märkligt inne på toaletten idag. Mycket vilande under sängen, har det varit för Dompis, och innan idag hade hon några konstiga saker för sig i form av att hon hade hicka och sedan nästan kräktes. Under kvällen har aktiviteten varit låg i magen.. Inte mycket kickande o boxande med andra ord.. Så bebbarna kommer nog på torsdag.. Jävla skit... Nåja, sist valde hon att föda på en söndag, FÖRHOPPNINGSVIS gör hon det nu igen... Fast det vore bättre med lördag.. ;-) Jag har lekt med henne idag och hon har varit på hugget rejält.. "Hartassen" är numera ett minne blott... Magen har sjunkit jättemycket bara idag, men ännu inga värkar. Sist hon fick barn tog det inte lång stund från att vi märkte att något var på g tills hon födde ut ungarna.. Så jag tror att hon är lite halvlömsk med att visa att hon ska föda.. Vilket gör att jag måste hålla henne under riktig uppsikt och notera allt. Candy däremot kommer ju alltid och sätter sig vid mig och skriker så fort den minsta lilla förvärk kommer, så hon berättar flera timmar innan de kommer.. Jag har sovit en stund på eftermiddagen idag, så att jag orkar vara uppe om hon skulle börja klämma, men just nu betvivlar jag det..

Ungarna har tävlat i triathlon på gården idag, jätteduktiga alla fyra! Wilma i lilla klassen, Maja i mellanklassen och Linn o Sacke i stora klassen. Alla skötte sig ypperligt, kämpade jätteduktigt, och Wilma hann t o m plocka lite bär på cykelturen.. Fniss.. Inte mycket till tävlingskänsla hos den lilla damen, hon hade bara jättekul. Härligt! Själv deltog jag i brännbollen (våra gårdar vann!!) och fotbollen (faktiskt enda mamman och förutom att jag sköt bollen i nyllet på en liten kille i femårsåldern så skötte jag mig enligt mannen bra. Vi vuxna spelade mot barnen och vann med 4-2) Så nu har jag ont i magmusklerna, tar hårt på en otränad morsa att utföra dylika fysiska aktiviteter.. Cykling o promenader orkar jag i all evinnerlighet, men allt annat.. Pust! Stefan, jag o Wilma är hemma o inne ikväll eftersom jag vill ha koll på Dompan, men de tre stora har ätit middag ute i garagelängorna med grannarna på gårdarna. Det tyckte de var kul och mysigt. Själv ska jag snart gå ner och kolla på "Into the west", sista delen... Å så ta en kik på Dompis, men här kommer det nog aldrig några bebbar.. SNYFT!!!

1 kommentar:

Lynxeyes-nfo sa...

Lycka till i natt :-)) Nu går jag o lägger mig o hoppas på GLAAADA NYHETER här i morgon!! Kommer drömma om kattförlossningar *fniss*
Nattinatt o vinke!