söndag, augusti 20, 2006

Sssssssssöndag...


Steg upp klockan åtta och serverade liten fröken Törnbladh en tallrik med Rice crispies o mjölk, sedan blev det morgontv för hennes del. Är lite sur, för inte f*n kunde jag se "Into the west" igår.. Nädå, digitalboxen flimmrade bara på både 3:an o 5:an och jag är verkligen skitarg på tele2vision!! Här betalar man för tv och de få program man vill se kan man ändå inte se för då är sändningen katastrof.. Dåligt! Stefan ska ringa dem på måndag.. Gick o lade mig sent igår, halv två somnade jag och vaknade idag med..träningsvärk.. Jag visste det! Så går det när man ger allt i små spurter i brännboll o fotboll utan vare sig uppvärmning eller stretching. Så det är bara att skylla sig själv.. Bruce Viggesson var uppe i sängen inatt och körde sina små hångeltricks, han är en myskille! Blossa har ägnat morgonen åt att riva ner dotterns golvlampa (det FINNS ingen klumpigare katt, troligtvis är det pga hennes svans som hon inte har riktig balans, men den borde hon ju rimligtvis ha vant sig vid nu tycker man...) Loppan häckade här på min datastol och var klart missnöjd med att jag ville att hon skulle flytta på sig, så det var bara för mig att sätta mig på yttersta kanten o försöka att inte trilla av stolen. Candy sover.. Nu ska jag gå ner o ta hand om min disk och plocka av lite. Blev så besviken på att inte kunna se sista delen av min favvisserie igår att vi tittade på en film istället. Den var ganska kul, men kunde på intet sätt uppväga Sitting Bull o grabbarna i "Into the west".. :-(
Dompan? Vet jag inte vem det är?? Dräktig katt? Har vi ingen här... Hon är bara tjock.. Apropå tjock så har jag en barndomskamrat som till o från har varit ganska överviktig, men ändå trivts med sin vikt och det tycker jag är bra (så länge man inte mår dåligt fysiskt alltså, för då är det ju en annan femma..). När en kille en gång sa till henne att hon var fet, så utbrast hon: "-Fet?? Jag är inte fet, jag är gulligt rund!" Jag tycker att man ska vara nöjd med sig själv (även om jag själv aldrig är det.. fniss..) och ägna sig åt mindre ytligheter och kanske inte lägga så stor vikt vid hur folk ser ut och är klädda eller vilka prylar de har. Man blir ju helt enkelt inte en bättre människa för att man är snygg, eller hur? NEJ, vi har inte fått några kattungar och NEJ, vi kommer säkert inte att få några heller, och JA, jag kommer troligtvis att få ta ledigt hela nästa vecka och sedan har jag inte en endaste semesterdag att ta ut det här året.. Så nu tänker jag fokusera mig lite på att röja i Beirut och sedan ska jag... läsa en bok! Så! Ha en trevlig dag allihopa!

Ps. Och för övrigt vill jag säga att man hittills aldrig har hört talas om kattbebisar som stannar kvar inne i magen på kattan, men någon ska ju bli den första, eller hur? Ds

1 kommentar:

Anonym sa...

Trodde ju att Molly tänkte stanna kvar därinne för alltid, men dag 69 tyckte Ginny att det var dags att klämma ut den lilla. Det finns verkligen inget värre än att vänta på kattungar!!!! Flera av mina honor har fött på dag 68-69 och det är seeegt från dag 62... ;) Fast värst var nog ändå min skendräktiga hona som började bädda, fick värkar och sedan poff gick luften ur henne som en ballong och hon började löpa på dag 70. Mkt skojigare kan det inte bli... ;) Upplyftande?! ;)
Sätt igång nu Dompan!!

kramar!