onsdag, augusti 16, 2006

Onsssssssssssssssdag - å fortfarande inga bebisar...


Yihaa! Gick att plantera bilder i bloggen direkt, annars brukar det behövas lite meck o så får man ta en bild i taget, men nu rasslade det på! Inga bebisar än.. De lever fortfarande loppan inne i Dompis mage och jag har bestämt att det passar ypperligt om hon levererar dem på fredag kväll.. Hon är tjock som ett hus, men har inte gått upp mer.. :-/ Märkligt..
Jobbat, diskat, pratat i telefon med Stjärnskogaren (som tror det blir 7 ungar..Bevare oss väl!) och haft kort visit av Marie Bazooka.. Det smids planer inför framtiden kan man säga... Spännande! Tjock-Bruce har lekt säl på golvet och har dessutom blivit utburen på altanen av Wilma, att han står ut den missen... Hon bara grabbar tag i honom o halva hans kropp släpar nästan i marken, sedan går hon.. Å där hänger han... Totalt obekymrad och bryr sig inte ett jota... Inte för att vara taskig mot min älskling Bruce, men har han verkligen alla hästar hemma som utstår denna behandling utan protester?? Det är frågan..
Så har jag lagat mat o pratat i telefon med äldstingen som är i Borgholm med sin kompis hos dennas mormor. Wilma har fått "en getingsticka" idag, så det ser ut som om det håller på att växa ut ett horn.. Inte en dag för tidigt att den ungen får horn om ni frågar mig, troligtvis ett arv från fadern.. Hehehe... Som för övrigt är o spelar fotboll och sedan återvände han till jobbet o kom aaaaaaaldrig hem... Å här sitter jag utan cigg och håller på att börja röka garderobsblomblad eller nåt.. Nåja, det som inte dödar en för en starkare..
annars intet nytt förutom att jag känner mig som en generaldåre när jag ligger på golvet o pratar med bebisarna i Dompans mage... Ser förmodligen ut som en också.. Jag har verkligen funderat på hur man kan bli så kattifierad som jag har blivit.. Pengar omräknas i antal kattsandspåsar (mot när man var ung o räknade hur antalet öl, eller som småbarnsmamma när man omvandlade allt i blöjpaket..), semestrar o ledigheter läggs så de passar in på kattförlossningar o utställningshelger. Mannen föreslås en semesterresa till Polen så att vi kanske kan få utländska cert på Bruce och jag lägger mer pengar på texturizerspray, kattvippor o burskynken än på min egen frilla och kläder... De grå börjar liksom ta överhand och jag är verkligen i behov av en klippning.. Ja, man är nog totalt skadad i hjärnan.. T U R att vi är så många som är det! ;-))))
Nu väntar snart sängen o imorgon jobbar jag o på fredag är jag ledig o snart, snart, SNART får Dompan ungar!!! Ska nog glida runt på lite babysafari ikväll igen, jag har snart koll på samtliga skogkattungar i hela Sverige tror jag.. Ja, några i Danmark också för den delen... Fniss....

1 kommentar:

Zealous sa...

Skön stil Bruce har, är det benen som inte når ner till golvet pga magen?! *fniss*

Dompan ser som vanligt fantastisk ut. Har inte den vita randen på magen blivit bredare? :-)