måndag, augusti 14, 2006

Första arbetsdagen efter semstern avklarad!

Jaha, så var semestern slut! Känns faktiskt ganska skönt, för även om jag gillar att baka och hemmets lugna vrå så blev det lite väl mycket av hushållsarbte och utfodring den sista veckan.. Hmmm... Varför kan man inte vara mer husmorsaktig? Visst, jag bakar en del och kan laga hyfsat god mat, men hur roligt är det på en skala när det alltid är någon som inte gillar ditten o någon som inte gillar datten och av ett från början berg med ingredienser återstår i slutändan salt, vitpeppar, tacokrydda och köttfärs? Inte jag i alla fall. Min mamma är en fantastisk husmor som lagar god och näringsriktig mat, men den bilden kommer nog inte mina barn att få av mig.. Tyvärr.. Jag blir nog mer liknad vid en elak kock som lurar i dem lök så att de smakar varje tugga med försiktighet, nästan som om man hade stoppat gift i maten.. Apropå gift, mat och annat så kan jag berätta att lilla mamsen mår hyfsat efter första cellgiftsbehandlingen, och det känns fantastiskt bra!

I helgen var det då utställning och jag led nästan av att vara hemma.. Sista lediga helgen innan arbetet börjar, avkommor i både Varberg och Arboga och jag var ärligt nästan lite deprimerad när jag gick här hemma med mobilen i väntan på sms.. Nåja, snacka om lyxproblem va? Jag ska ju i alla fall ställa Brucen mot nyblivna BIS:en Mandel i september och det känns ju upplyftande.. eller kanske inte... *fniss* Bruce är ju finast i världen för mig, precis som säkert Mandel är finast för Häxan, så vi får väl njuta av varandras sällskap och ha kul i Höör istället för att jaga 1:aplatser! Min Bruce är i alla fall bäst i världen! Kanske tjockast också? Han har redan gått upp 100 gram till och väger nu 4,8kg... Om det inte var för att jag kontrollvägde de andra katterna och deras vikter stämmer så hade jag trott att det var fel på vågen! Det händer mycket med lille mannen nu, han börjar länga i huvudet mer o mer också, så vi får väl se vad det blir av honom till slut... Dessvärre verkar hans konkurrenter ha precis lika fina storlekar och de är ju också jättefina, så det är bara att färga honom kolsvart o tävla i grupp 1 istället... *fniss*
Igelkottarna äter mig ur huset! De mumsar för fullt och i mängder o nu tror jag att det är 4 olika som är här o äter i olika omgångar! Herrejisses, kanske skulle bli igelkottsuppfödare istället?

Annars har jag intet nytt att förtälja mer än att jag fortfarande längtar mig blå efter Dompans bebisar och att jag är trött som en gnu. Så härmed avrundar jag dagens blogg med ett stort grattis till alla som vann och till alla som hade roligt på utställningarna i helgen! Jag bara önskar att jag hade varit där! Men jag hade det trots allt ganska mysigt hemma också med man o barn o katter o igelkottar! Å tur är väl det! Kram!

4 kommentarer:

Anonym sa...

GRATTIS till alla fina resultat i helgen! :) Det gjorde de bra!

Hmm... 4,8... jaaa, undrar vad han satsar på den där Bruce egentligen. Hund, häst? ;)

Kram,
Carro

Anonym sa...

Ja du kan tro vi hade det hur kul som helst i Varberg.... helt sjukt bra faktiskt!!! *fniss* Fast det hade ju absolut inte skadat om du var där o hejade på Bazooka som gjorde så bra ifrån sig! =) Grattis till det för fasen!!

Men jag antar att vi ses i september då... ska bli KUL o ses igen!!! Ska inte ställa men leverera en katt på söndagen ;)

Skönt att det går bra för din mor, håller tummarna!

Å vad fasen göder du den där Besten med egentligen... igelkottar eller?? *haha*

Kram o hej så länge från en MYCKET glad ägare o uppfödare till helgens BISar =)

Zealous sa...

Tja, har man inte en räv bakom örat så får man ha den i källaren istället...? :-)

Myyyysigt med kattungar snart. Väldigt pedagogiskt att redan ha börjat prata med dem. Går det att skicka in beställningar på färger och kön också? :-)

Lynxeyes-nfo sa...

Grattis till fninfina utställningsresultat :-))

Men konkuransen hårdnar visst huaa.... Mandel BIS såklart underbart kul för Häxan *grattis* men jisses, snart vågar man ju inte sticka ut näsan med sin guldklimp *fniss* Jaja fina är dom alla tre och säkert är där fleeer snyggingar på g i grupp 3!! Man får väl se till att inte åka på samma utställningar alltid så kan vi nog allihopa ta oss dit vi vill så småningom ;-)))

Ser fram emot att ses i September!! Och jag längtar efter resultatet ur Dompans mage... spännande!!!
Idag är det fotodag... mina gryn är redan 4 veckor!!!!! Vart tar tiden vägen... *fniss* Får se om jag lyckas få några bilder med skitkameran på mina små köttbullar... nu är dom inte roliga o fota med välling o matrester i pälsen *fniss* men nåt vidare bordsskick har dom inte!!

Hua dett blev ett lååångt meddelande!! pussa lite på Brucen från mig o Ozzy (alias doggy 4,5kg nu ;-)))... nja hrmm... Ozzy vill nog nte pussas, snarare skicka en high five!!

Kram från oss i söder!!!