lördag, augusti 19, 2006

Lördag - bebisarna lysssser med sin frånvaro...


Godmorgon!

På bebisfronten är det lugnt, men jag börjar bli lite orolig för att gå o lägga mig om nätterna nu.. TÄNK om hon klämmer ut dem alldeles ensam och jag inte får vara med!!! Hjälp!!
Dompan rör sig så lite som möjligt, men igår råkade jag lämna städskåpet öppet... (för er som inte vet så har Dompan idéer om att därinne finns en "råtta på tråd" som hon tidigare försökt döda flera ggr.. Vad Dompan inte vet är att jag har slängt den..) Den lilla vippan som påminner om en hartass hamnade raskt i Dompans mun och morrandet tilltog.. Skitsvårt att ta bort den, men så började jag busa lite med henne och oj så hon lekte! Buskatten... Bruce Viggesson tror att han kan smyga förbi mig när Dompan äter babycat, så han ser helrökt ut när han slår sina lovar runt skålen. Han går under smeknamnet "Avundssjukan" just nu! Blossa har smeknamnet "Spykråkan", Loppis har smeknamnet Loppis och Candy kallas "Knubbis".. Just nu alltså... Katternas smeknamn har en tendens att bytas ut med jämna mellanrum och är dagsfärska..


Bebisarna sparkar fortfarande som små odjur, så jag tippar att förlossningen sker på torsdag i nästa vecka.... Lär bli fattig i så fall, för jag måste ju hålla mig hemma från jobbet.. :-/ Nåja, de kommer när de kommer, de lär ju knappast stanna därinne för alltid... Hoppas jag inte... ;-)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hallå
Nu har lunchen passerat och ingen uppdatering om att det kommit bebisar! Vad gör ni i Kalmar??? Badar och myser istället för att föda bebisar?
Nu väntar nog hela Sverige på resultat snart. Om vi tar i allihop på en gång då? Ska vi säga kl.18.00 i kväll?

Vildhjärtas sa...

Hahaha, näe Lilly, vi har varit ute på gården och följt ungarnas triathlon, spelat brännboll o fotboll (nära-döden-upplevelse för otränade morsor som mig...) och nu är vi hemma resten av kvällen.. Dompis ser lite slemmig ut "därbak", och har idag betett sig lite mer oroligt än tidigare, men hon äter o sover o bebbarna sparkar, så de kommer nog på torsdag.. :-(

Lynxeyes-nfo sa...

Dompan var ääääääääär doooooooom!!!???? Vi är ju spricknyfikna nu!!! Kläääämm!!! hehe som om inte Malin tjatat på dig länge nog!! *fniss*
Kramis