söndag, juni 11, 2006

Helt färdig, men OH så lycklig!!

I dag har det inte varit fullt så stressigt som igår, för idag ställde jag ingen katt eftersom det var kat 1, 3 & 4-katter idag. Jag har knatat runt o minglat mellan varven och det har varit en härlig utställningsdag med vackra katter som ögonfägnad och minnet av gårdagens framgångar i färskt minne... BIS avelshona, det är ju helt fantastiskt! Vår älskling Candy! Och hennes vackre son... Vilka underbara katter vi har!! Jag är så stolt o lycklig över att de har härligt temperament (nåja, Candy älskar ju inte att se andra katter, men hon är ändå ok avslappnad och har inga problem med bedömning eller sådant.), fin storlek och framförallt stommen! Jätteroligt att domarna tyckte detsamma denna helgen! Jag nästan ryser när jag tänker på Lee Selassas uttagning av Ex 1 i Bruce klass bland dessa fina unga kattkillar! Han pekade på en katt och berättade att han trodde först att den katten skulle bli klassvinnare när den kom upp på bordet och därför ritade han ett hjärta på den kattens bedömningssedel. Sedan kom S*Långängens Mandel och då tänkte han att han hade gjort fel innan, för Mandel var ju nye klassvinnaren och han fick därför 2 hjärtan på bedömningssedeln. Sedan kom Bruce! Och han var så fin så då insåg han att han hade gjort fel tidigare och ni kanske kan gissa hur många hjärtan Bruce fick... :-D Tre... Jag blev ju så glad, så glad och det var verkligen tufft för Lee, för han tyckte att det var jättefina killar i den klassen! HELT underbart kul att Bruce fick bli etta, för vi kommer ju att ha en liten "paus" i ställandet ett tag nu p g a att Dompan förhoppningsvis ska få kattbarn. Jag vill ju helst inte ställa ut en massa då eftersom jag vet hur dåliga mina ungar är på att stänga dörrar och jag vill dessutom hålla stressnivån så låg som möjligt för att alla våra katter ska få sin tid och må bra under kattungeperioden.

Finafina Anemenone och härlige Nemo samt "stabbiga" Jaffa Blå är ju helt underbara! Jag är så glad att de kom!! Annelie Persson sa dessutom till oss att Jaffa inte är tjock, och Jaffas ägare Gertrud blev ÖVERLYCKLIG för att hon sa att Jaffa var "stabbig"... ;-) "Inte tjock, stabbig!" mumlade Gertrud som ett mantra varje gång hon såg mig... :-D

Jag är superglad för att helgen har flytit på bra (även om Maries sambo David trodde att jag skulle få en hjärtinfarkt i lördags... ;-)) och jätteglad för alla trevliga o duktiga utställare som har gjort så mycket för att hjälpa oss som arrangörer! Det har varit en härlig helg och jag är också glad o tacksam över att min fina familj har hjälpt till på allra bästa sätt, inte minst Maja o Linn!! Guuud, så duktiga mina två äldsta döttrar är och har varit! Sålt lotter, hjälpt till med priser, burit katter o allt annat som de har blivit ålagda! Fantastiska ungar! Min sambo har ju också varit en klippa, burit o kånkat o t o m missat en VM-match i fotboll för att hjälpa till o bygga burar! Inte illa! Det är KÄRLEK det! O domarna, vilken härlig samling!! Lee o Albert fick mig att skratta på domarmiddagen så att jag grät! Vilka härliga människor! Men skämten vågar jag itne dra här, men det är verkligen favorithistorier bl a om hur det kom sig att Lee Selassa blev domare osv...

GRATTIS till Candys syrra Mimmi som idag har fått bebisar! Lycka till med bebisarna, S*Stjärnskogens!!

Nu vill jag bara smälta den här helgen och läsa mina katters bedömningssedlar för hundrade gången och bara njuuuuuta av de fina orden om dem! Ha det gott!

1 kommentar:

Zealous sa...

Jag blir alldeles glad av att läsa om era framgångar i helgen, vad roligt!
Nu önskar vi lycka till med bebisfabriken!