lördag, juni 17, 2006

Grattis Doris & Rosmarie!



Idag har det inte varit en bra dag.. Men ändå med positiva drag.. Huvudvärk mest hela dagen... Och jag skom skulle rensa i Beirut.. Jag lovar, det var inte uttänkt som en ursäkt för att slippa städa Beirut, men jag har haft en tung tryckande huvudvärk som hela tiden har funnits där och den var av den sorten som liksom inte går över om man tar en tablett... Lite har dock hunnits med ändå, det handlar om att bita ihop... En mycket rolig o trevlig sak har dock hänt i dag, nämligen att lilla "Dosan" (Bruce syster) har varit på utställning och blev Ex 1 av 3!! Heja Doris! Jag blev extra stolt när domaren hade berömt hennes härliga kropp o storlek! Grattis Doris och Rosmarie! Vi blir så stolta över den lilla gräddbakelsen! Hon är underbart vacker!

Mannen har varit en klippa idag, vi har varit o handlat nya persienner till vårt & Wilmas rum (vi delar ju fortfarande), samt gardintyg i hiskeligt glada färger, rosa, orange och vita... Väggarna i vårt rum är nämligen ljust grå, för det var sonens rum när vi flyttade in här, men sedan kom vi på den briljanta idén att det är bättre att alla de tre stora får husera på övervåningen så bor vi o Wilma i rummet nere o så blev det (vi har ju tre sovrum på övervåningen och ett nere). Dessvärre fick vi ju då inte äggskalsvita väggar som vi hade valt till vårt sovrum, utan sonens grå.. Nåja, det går väl.. Men lite dystert tycker jag att det är. Får väl måla om såsmåningom.. Men planen är att i höst/vinter köpa en bäddsoffa o så får väl vi flytta ut i vardagsrummet o Wilma ta över rummet. Hon behöver något eget då, egentligen redan nu, men jag vill inte flytta till större utan vi hittar andra lösningar. ;-) Mannen har satt upp persiennerna och jag har tvättat i mattvättstugan både bäddmadrasser o täcken o assistentrockar från vår utställning med bistånd av min snälle man! Dessemellan har jag däckat på soffan o vilat mitt stackars huvud.. Wilmeluttan har varit på kalas hos sin bästa kompis Fanny, Wilmas alldeles första kalas! Hon hade haft jättekul! Maja o Linn har hjälpt till hemma i Beirut o mest varit hemma hela dagen för ovanlighetens skull. Sonen har varit i stan med kompisar o tittat på fotboll och handlat "bra-å-ha-saker" som t ex gul och blå ansiktsfärg, armband i Tysklands färger(?!) och haft en mysdag med sina kompisar.. Vi har ätit god mat och jag o tjejerna har varit i affären så att de fick inhandlat sina godsaker för lördagen också. Lite städande i form av skurning av toaletter och kök har också hunnits med trots huvudvärk.. ;-)

Annette ringde o berättade att Dompan o Maximus hade haft rejält myspys men att Maximus nu började tröttna på fröken "Horny"... ;-) Hoppas att det tog och att de får bebisar i augusti!! Jag längtar! Å så längtar jag efter min Dompa, det är tomt utan henne!

Nu ska jag ta en lugn kväll med tidig sänggång, ska bara tvinga mannen att donera sin cd-skiva med Danko Jones till mig, fasen så bra det är! ;-)
Ha en fortsatt trevlig helg!

1 kommentar:

Malena sa...

Sounds nice Malin med en lugn och skön kväll! Som jag sagt förut - du är min vardagshjälte som håller igång din stora familj med fantastisk energi och frenesi - och man BEHÖVER inte städa jämt...

Grattis till Doris fina resultat! Ska verkligen försöka uppbringa energi att cykla iväg till utställningen imorgon - det har ju varit en sån solig och varm dag, så jag har inte haft hjärta att gå inomhus lixom...

Natti natti!
Kram!
Malena och killar