onsdag, juni 14, 2006

Onsdag


Nu har jag precis kommit innanför dörren efter en heldag på jobbet o lite annat efteråt. Dömysig dag på jobbet, killarna ville åka till stranden o sola o bada.... Vilket vi personal gärna ställde upp på! Ibland är mitt jobb bara så bäst! Ilade hem och påminde Maja om att hon skulle vara ombytt o klar för avfärd till stallet klockan fem och sedan vidare till dagis för utvecklingssamtal med Wilma, som i höst börjar på "stora" avdelningen istället för småbarnsavdelningen! Spännande! Hem, hämta Maja och sedan bilfärd till stallet, under vilken Wilma givetvis somnade till... Inte bra, det blir sen kväll innan hon somnar då.. Vidare till affären för att handla lite. När vi kom hem ringde Linn o ville sova över hos sin kompis, som hon ska med till Äventyrsbadet imorgon. Sure, inga problem, Stefan lämnar övernattningsväskan när han hämtar Maja. Sacke var olokaliserad, så då lyssnade jag av telesvararen. Nix, inga samtal mer än från Majas kompis. Sacke har varit på Öland hela dagen, men att han hade kommit hem visste jag, för Maja hade berättat det för mig första vändan jag var hemma plus att hans väska låg uthälld i hallen med alla grejor utspridda... :-( Dagens uppgifter var skötta av Maja (plocka ur och i diskmaskinen) och Linn (kattlådorna samt fräscht vatten o mat till dem) men sonen hade fått dispens till kvällen eftersom han skulle vara på Öland hela dagen. Mannen plockade upp alla matvaror och jag fixade köttbullar o snabbmakaroner till Sacke o Wilma eftersom de ABSOLUT inte ville äta färskpotatis o sill.. Mosade till lite guacamole till tortillachipsen också för att mumsa på under kvällens match, Tyskland-Polen. Slängde i en maskin tvätt i tvättmaskinen och tömde torktumlaren. Viker tvätten när jag tittar på fotbollen ikväll. En snabbis ut för att kolla vattennivån i blomkrukorna och ett foto (dåligt sådant eftersom jag inte är någon hejjare på att fota) på mina favvisblommor i rabatten. Dåliga samvetet påminner mig om att gräset borde klippas IGEN, jävlars så fort det växer! In i Beirut (som är vår lägenhets namn) och utfodra ungarna. Mannen skrubbade färskpotatisen och sedan packade jag Linns övernattningsväska. När potatisen stod på spisen o de hemmavarande barnen åt så sprang jag upp hit o satte mig för en snabb blogg och mannen satte sig i bilen för att lämna väska samt hämta Maja i stallet. Sonen dammsuger hall o kök, för det var hans arbetsuppgift idag. Gullungen! Nu ska jag ner o kolla potatisen, lägga upp sillen och klippa gräslöken, sedan ska jag äta och mysa. Efteråt blir det vikande av tvätt o kol på fotboll, Beirut får vara idag! Jag städar imorgon, då tror jag inte att jag har en massa annat..
Ha det gott och hoppas matchen blir kul ikväll! Jag gillade verkligen matchen i går mellan Brasilien och Kroatien, hoppas det blir lika spännande ikväll!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja du Malin fan vet om inte det är Beirut*2 här, känns så ibland tycker jag!
Kram från Häxan

Zealous sa...

Va?! Hann du inte med mer igår?!

Skojar bara, vilket tempo! *impad*