fredag, juni 16, 2006

Fredag i Beirut...


Dagen på jobbet har varit härlig med mycket uteaktiviteter och härligt väder. Tog en liten stund av dagen till att åka till polisen o skaffa ett pass, åker ju med Marie o Dompans son Bazooka o hennes andra katt Yatzy till Polen helgen efter midsommar. Ska bli jättetrevligt o spännande! Måtte nu bara passet komma i tid... Undrar just hur kattutställningar i Polen skiljer sig från svenska? Återkommer om ett par veckor med rapport...

I helgen tävlar Bruce lillasyster Doris i Uppsala. Söt-Doris, håller tummar, tassar o tår för att det ska gå bra! Håller också tummarna för att Dompan o Maximus "nuppar på"... ;-))))

Beirut har inte förändrats... Har inte haft tid o ork att göra nåt idag. Efter jobbet ilade jag hem med Wilma från dagis, hämtade hennes sulky o åkte in till stan för att inhandla en födelsedagspresent åt hennes bästa kompis Fanny, som firar 4-årskalas i morgon. Wilmas första kalas! Strosade runt med ungen o försökte få henne att köpa en ny solhatt, hennes gamla ser förfärlig ut och hon har själv valt en lila keps som hänger med i vått o torrt. Ingen respons alls från ungen på solhattar, alla var skitfula enligt henne... Mutade med att hon skulle få en egen liten rockring om hon valde en hatt och då blev valet snabbt avklarat... Vad vore föräldraskapet utan mutor, eller bonusar som vi hellre kallar det... ;-) Köpte en korv till Wilma och en till mig själv också. Då sliter ungen av sig kjolen och KISSAR utanför korvkiosken, mitt inne i stan (men på en liten grön slänt som väl var, inte mitt på kullerstenen...)... Pust, att vara förälder kan ibland vara ohyggligt pinsamt... Glömmer aldrig när jag hade fått Sacke och led av en muskelbristning i hela högersidan som gjorde att jag varken kunde springa eller böja mig ner. Jag var med ungarna i Hoglands park i Karlskrona (där vi bodde då) och Linn får helt plötsligt för sig att hon ska slita av sig alla kläderna. Parken var minst sagt välbesökt och min tvååring sliter av sig ALLT och springer dönöjd runt spritt språngande naken!! Själv kunde jag ju varken springa efter henne eller böja mig för att plocka upp kläderna och det tog en evinnerlig tid innan hon hade bestämt sig för att lyda sin hårt prövade mor...
Åkte hem från stan med mannen i mitt liv, och då hade de stora ungarna kommit hem från sin heldag på Öland med sin farmor o Sacke hade "bara" två kompisar hemma... Marie Bazooka (fniss, bra namn va?!) tittade förbi för att få tvätta sina mattor i vår ypperliga mattvättstuga. Slapp laga mat för de stora ungarna hade ätit på Burger King med farmor, och Wilma o jag käkade ju korv så det blev bara lite fika här hemma. Mannen fick livnära sig på mackor.. Jag har ohyggligt dåligt samvete för att jag är så trött o inte orkar ta tag i Beirut, men imorgon bara MÅSTE jag! Plus klippa gräs o rensa rabatter! Så det får bli en heldag, bäst att passa på när Wilma är på kalas. De tre stora ska tälta med sina kompisar ute på fotbollsplanen i natt... Hmmmm... Jag orkar INTE med tusen spring i dörrarna hela natten, men jag är så trött att jag lär sova som en gris oavsett vem som sliter i dörrarna...

Fredrik Ljungberg, vilken hjälte! Snygg är han också! Hallelujah, Sveriges frälsare, I love him! Nu ska man bara hata att Sverige spelar i samma grupp som England, vilket gör att båda mina favvislag måste gå vidare... Bye bye Trinidad-Tobago och Paraguay! ;-) Hoppas jag!

Nu ska jag gå ner o kika på kvällens fotbollsmatch, sov gott, det lär jag göra!

3 kommentarer:

Zealous sa...

Vad spännande med utställning i Polen, det skulle jag också vilja våga mig på någon gång, det ligger ju faktiskt ganska nära.
Ser fram emot din rapport.
Vet du hur man avgör om en bil kommer från Polen?
Jo, det syns på lacken.
:-)

Trevlig helg!

Malena sa...

Sooommar soommmar sooommaaaaaaaar!
Ja det ska bli skönt med semester i år!

Vilken dag tävlar Doris? Vet inte vilken dag jag ska dit och titta, det lutar åt söndagen...

Ha en härlig helg tjejen - och glöm inte att KOPPLA AV emellanåt....

Kraaaaaaaaam!
Malena

Malena sa...

psst--- Heja Dompan med fästman... he he