torsdag, juni 15, 2006

I kväll smäller det!! Heja Sverige!!!

Hel dags jobb med en brevidgång av ny vikarie på vår filial (där vi jobbar med endast en arbetstagare). Lugnt o skönt o inte det vanliga stimmet när man jobbar på "vanliga" jobbet med en hel hög hyperaktiva som inte kan vara stilla en sekund... ;-) Badat i behandlingsbadet, jätteskönt! God mat och trevligt med sällskap av annan personal för ovanlighetens skull. Hämtade Wilmisen på dagis efter jobbet, pigg o glad som ett litet troll; "-MAMMA!!!" bara skrek ungen när jag kom. Sådana mottaganden är underbara! Hem o insåg att hela bottenvåningen var täckt med sand.... Nåja, det ÄR ju sommarlov.. Vattnade blommorna, för trots att jag trodde att det skulle regna i morse så blev det ju fint väder! Lika bra att vattna då... Senare ikväll hinner jag inte, det är ju fotboll hela kvällen! Beslutade mig för att göra korv stroganoff (eller kastávanas som Maja kallade det som liten och det är ett ord som har hängt kvar..) o ris till kvällsmat. Det är enkelt o snabbt att göra. Plockade i tvättmaskinen, tömde torktumlaren och drömde om att "de som bestämmer" ska fatta ett beslut som innebär att vi som har flera barn under 15 ska få typ fem timmars arbetsdagar med full lön så att vi kan hinna ta hand om barn o hem utan att stressa livet ur oss. Men jag antar att det är bättre om vi stressar ihjäl oss eller ungarna blir värstingar. Tur att maninte är ensamstående längre, fattar inte nu hur jag orkade jobba o ha tre ungar på 2, 4 och 5 år... Attans vad jag for som ett skållat troll...

Beirut kvarstår om man säger så... Det är betydligt viktigare att kolla på VM-fotbollen ikväll.... Stackars mannen är helt nervös inför matchen, men själv är jag övertygad om att Sverige åker ut, tyvärr... Det lär dock inte hindra mig från att skrika som en iller och slå på tv:n som jag brukar när jag blir inne i matchen... Wilma o Maja tog ut Blossa o Bruce på promenad, mycket uppskattat av både katter och dem själva! Saknar Dompan! Candy kelade och Loppan låg i stort sett på tangentbordet av kelighet för några minuter sedan... Gosekatter! Nu leker Wilma med sin kompis Fanny och jag skriver blogg... Sacke spelar fotboll o Maja är med Wilma o Fanny. Tog ett kort på vår framsida... Märkligt att det ALLTID är så mycket grejor hos oss... Ikväll ska sonens kompis sova över och helst ville han att ytterligare en bunt kompisar skulle komma o titta på fotbollen under kvällen... Hallåååå... Fotbollen börjar vid 21 och jag ska upp i morgon vid 6.30... INTE sugen på en drös tolvårskillar som tjoar o tjimmar hela kvällen... Så tyvärr.. Linn är på Äventyrsbadet med Jaffas ägare Elin o Gertrud. Hon ha säkert döskoj! Näe, nu måste jag ner o laga mat... Pisstråkigt... Men äta bör man annars dör man. Går här o längtar efter att Dompan ska börja löpa så att hon o Maximus kan bli med bebisar! DET blir nog kanon! Ungarna lär bli stora o långa som hus i alla fall! Lite nyfiken på Häxans bebisar också, undras just när de kommer ut på bild?! Det är ett himlans besvär med det där ftp:andet ibland har jag märkt, sambon lägger ut o det dröjer eeeeeeevigheter innan det händer nåt... Själv fattar jag inget alls av det...
Ha det gott och hoppas jag har fel o att Sverige vinner sin match med 15-0... :-D DET skulle va nåt! ;-)

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja du Malin för kännedom FINNS det bilder ute NUUUUUU!
Kram från Häxan!