söndag, juni 18, 2006

Terminshoppning, Beirut och lite annat..



Idag vaknade jag vid halv sex på morgonen.. HELT otroligt, det brukar hända typ en gång vart tredje år eller så... Men jag kunde inte somna om, drömde bara en massa lustigt så det var bara att kliva upp o ta tag i den massiva stryktvätten som lagrats under en vecka... Plockade lite allmänt och idag blev äntligen golven skurade o ordentligt rengjorda. INte för att det egentligen spelar så stor roll, för imorgon ser de för djävliga ut igen, men ändå.. Fräscht i en kvart i alla fall. Sedan spillde Wilma läsk över hela golvet, tur att man redan hade skurhinken framme! Jag lade mig o somnade om en stund efter röjet, och fortsatte sedan röja lite till efter tuppluren. Bruce Viggesson höll mig sällskap, han är för go, den katten!

Wilma rantade iväg till sin grannkompis en stund på dagen och hon valde kläder själv.. vilket ni kanske kan se på bilden... När hon kom hem var det dags att åka till stallet för Majas avslutning där. Hon skötte sig alldeles utmärkt och red jättebra. Det bara susade till så hade hon ridit hela banan i full fart! Wilma var en allmän terror och styrde o ställde så att Stefan missade Majas ridning. Sån är hon.. Sonen ringde o frågade om han kunde ta hem några kompisar för de skulle skriva en låt till melodifestivalen.... Herre gud, jag upphör aldrig att förvånas över den ungens idéer... Ändå borde jag vara rätt van vid det här laget eftersom han har varit likadan sedan han föddes, med påhitt av olika slag.. När vi kom hem från stallet hade tydligen idén omvandlats, så han kom i hip-hopkläder för de skulle spela in en video... Hmmm... Jag tror att han mest brås på sin far... ;-)

Ikväll ska vi äta nypotatis med kallt kött, sallad och gräddfil. Mumisigt! Imorgon bär det iväg på första dagen av ridläger för Maja, så jag måste fixa matsäck till henne också. En jorgubbspaj ska jag också fixa till som efterrätt till vår mumsmat och sedan ska jag sätta mig framför tv:n o titta på fotbollen. Jag vill gärna se min mumsbit Thierry Henri i Frankrikes lag, han är inte bara trevlig att titta på, han är även en fena på att spela fotboll... ;-)

Fick mail från "barnbarnen" hos S*Offsides (http://web.telia.com/~u48047751/) HUR söta som helst! Jag tror de kommer att bli fina allihopa, för jag tror verkligen på den kombinationen mellan Bazooka o Zhanis! Kanon! Jag ska försöka ta mig tid i veckan o hälsa på dem, man vill ju så gärna klämma o känna på dem... ;-)

Ha en nice kväll ni också!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hejsan Malin!!

Lite skvaller ifrån Norge :)..
Häxans katter blev GIP & EP (tror att även båda eller den ena katten var i panel) Å Lottas Jim-grabben blev visst BIS!!!! Enligt vad jag hörde så var både Lotta & Lena (S*Nenya's) rejäääält nervösa båda dagarna...hi hi man kan ju undra varför.. men idag så var det någon norsk katt som blev BIS..
Även en viss Häxan var visst lite virrig(nervös) :)

Adjöken :)
å
kram från
Mia