söndag, oktober 11, 2009

Irritation på petitesser!

I natt är jobbnatt 3, och sedan väntar ledighet i 10 nätter!! Det ni! Jag har ett möte inplanerat på onsdag, men annars är det inte mkt jobb. Jag har visserligen jobbveckor som är massiva, med fem nätters jobb av sju, men ändå.. Det känns som minisemester!

Mamsen blev dålig av cytostatikan idag, och fick tillbringa en hel del tid på toa.. Positivt är att hon i a f slipper vara förstoppad! Annars var hon ganska ok när jag var uppe i kväll. Vi hade köpt henne en ny poncho, en i grå fleece, samt små söta "tossor" i typ täckjackstyg fodrade med fleece. De var mörklila och jättefina, fodrade i limegrönt tyg med små rosa kvinnosymboler på, och inköpet sponsrar kampen mot bröstcancer! Passade bra, även om mamsens ena fot är lite halvsvullen. Poncho har vi köpt även tidigare, då en svart, för de är jättebra att bara "kränga på" och gör att mamsen får lite mer självständighet. T o m dåliga dagar kan hon kränga på sig ponchon själv när hon ska åka ut. Tossorna behöver hon hjälp att ta på, men hon kan ta av dem själv, och det är bra! Sedan är det bra när man går på cellgifter att ha ombyte av ponchos, för det kan hända att hon behöver kräkas omgående, och då kan det hamna på ponchon. Nu kan hon bara byta, och det är bra! Vi hade också lite manikyr, jag hade lånat nytt fräscht nagellack från äldsta och tvättade rent mamsens naglar från det gamla, flagiga nagellacket. Sedan valde hon den färg som jag trodde, lite brunrosa, och ratade den mörkt lila och den rosa, som jag också tagit med. Bra val, det blev skitsnyggt!! Tycker att det är viktigt att hon får känna sig fin, sånt har alltid varit viktigt för mamsen. Själv är jag nog mest ett sunktroll, bekymrar mig alltför sällan över mitt yttre.. ;o) Kollade en kort stund på den bedrövliga fotbollsmatchen mellan Sverige o Danmark som pågick i dagrummet, men sedan rullade vi in på mamsens rum igen. Jag cyklade därifrån strax innan nio, för att hinna i tid till jobbet. Förhoppningsvis kan mamsen åka hem på några timmars permis imorgon, vi får se. Hon lider ingen nöd på sjukhuset, de tar väl hand om henne och pysslar om henne fint!

Annars har jag sovit idag, därefter en tur med sonen till Netto, eftersom han skulle vidare på LAN med kompisarna. Köpte lite mat o snacks han kunde ta med sig, för de har varit hos samma kompis flera ggr i rad nu, och det känns inte snällt att hans stackars mamma ska behöva stå för käk osv till ynglingarna. Wilmisen o mannen var också med, och vi passade på att skicka tillbaka digitalboxen som inte funkade. Lagade köttfärssås o spagetti till oss, och quornfilé med ostsås och spagetti till äldsta. Annars hann jag inte med så mycket mera hemma. Känns skönt att gå på ledighet nu, hoppas hinna med lite nytta också, det ser verkligen ut som Beirut hemma just nu.. Brrr... Men det får vänta, imorgon ska jag upp till mamsen en stund på kvällen och dessförinnan sova gott i många timmar, o så ska jag ta det lugnt. Lite helg måste man väl ändå få ha trots att man jobbar?!

Ha det gott och tack, Annette, för "Stänkarmannens" filosofi! Jag tror faktiskt den stämmer! Åtminstone hoppas jag det!

Ett superstort grattis också idag till fina Chausette, Cocos syrra, som fick cert, BIV och NOM på utställning! JÄTTEROLIGT! :o)

Kramar!

Inga kommentarer: