torsdag, oktober 15, 2009

Extrajobb!


Got this picture of lovely Cuore La Peyre*ES, isn't she lovley? Thank you, Anne, I really enjoy your (and Lorenas!) pictures of the grandchildren!


Höstlöven ovan häckar i vår gräsplätt på framsidan! VACKRA färger! Jag älskar hösten! Det blåser jättemycket i Kalmar, fast igår var det nog ännu värre, men jag gillar sånt väder! Och alla fina färger på hösten! Jag blir på bra humör samt lite mer effektiv hösttid än sommartid. Sommaren är fin, och jag tycker det är härligt att bo i ett land med omväxlande väderlekar, men hösten är och förblir min favoritårstid!

Mamma är hemma! Hennes lunga höll för tömningen, annars var läkarna rädda för att den skulle säcka ihop, men icke! Så igår susade hon hem, och det tyckte hon var skönt! Hon fick löfte om en riktig höj o sänkbar säng, men man gav besked om att det kunde dröja ett tag... Lite synd, tyckte vi, för sovrummen ligger på övervåningen i mamsens hus, så hon skulle behöva en bra säng nere istället för att sova på soffan, som hon annars har gjort... Men döm om allas förvåning, för idag anlände sängen!! Nu kan hon med fjärrkontroll höja o sänka den, höja överdelen, höja benen osv! Kanonbra! I eftermiddag skulle det komma folk o kolla vad mer i bostadsanpassningsväg mamsen o hennes man behöver! Helt fantastiskt, vilken service, all eloge till de ansvariga! Det är så här man VILL att det ska funka, och det är underbart att det verkligen gör det! Lilla fostersyster var där och pysslade om mamsen, nu får hon och bröderna sköta det, eftersom de bor nära. Det är skönt att vi kan hjälpas åt att finnas där för mamma! När hon ligger på sjukhuset kan jag åka dit dagligen, det är ju inte så långt för mig, och när hon är hemma är det nära till mina brorsor o syrra! Men till helgen ska vi dit o hälsa på.

Annars inget nytt på fronten mer än att jag fortsätter med mitt städ o plock! Det tar tid att tvätta igenom alla vantar, mössor o jackor som legat i förrådet på förvarning, så tvättmaskin o torktumlare går varma. I natt och imorgon natt ska jag jobba extra! Inga problem, jag är så mycket ledig ändå, och pengarna klirrar gott när de anländer.

Ha det gott allesammans, ta hand om er och era nära o kära o kramar i massor!

Inga kommentarer: