lördag, oktober 17, 2009

Fredagsnatt på jobbet.. igen.. ;o)

Idag har jag fått bra nyheter och dåliga nyheter. De bra nyheterna kommer från mamsen. Hon har legat o myst i sin nya säng, ska få tv:n flyttad till sitt nya rum i hemmet och har fått jättebra anpassningar på bl a toastol osv. Ibland kan dom, kommunerna! Pluspoäng för det. Mamsen var på lysande humör och pratglad. Imorgon ska vi dit o hälsa på, konstigt nog har jag saknat att få åka till sjukhuset för att hälsa på henne varje kväll, men SJÄLVKLART är jag superglad att mamsen mår gott o har det bra hemma.

Det dåliga är att lilla Murklan har blivit sjuk. Murklan har blivit inlagd på djursjukhuset och vi håller tummar, tassar o tår för hennes tillfrisknande. Veterinären trodde att hon drabbats av samma förkylning som hennes kattkompisar Eddie, Donnie o Delfinia/Kitty haft. För säkerhets skull fick hon stanna kvar med lite dropp o medikamenter o förhoppningen är att lilla raringen ska få komma hem frisk o glad.

Ikväll har jag tittat på lite av Idol innan det var dags att åka till jobbet igen. Torsdagsnatten som jag jobbade var en mardröm med kräks och larm natten igenom, och jag hoppas verkligen att denna natt blir lugn o trivsam!

Jag kan inte hjälpa det, men jag drabbas av extrema moderskänslor när jag ser tonårskillen Nicklas och hans lite halvt tafatta moves. Han är ju bara så lik sonen i sitt rörelseschema!!! Pluttisarna! Tove gillar jag, hon är bra, och har nåt "visst". Mariette har nåt som jag inte gillar, tycker hon låter väldans ansträngd när hon sjunger, men hon verkar vara en trevlig prick. Rabi klarar jag inte av, den sortens sång hör i mitt tycke hemma hos eunucker, men vad vet jag, det kanske han är? ;o) Inte min stil, men killen är säkert duktig för de som gillar den genren och han är ju sin egen sort i Idol i a f.. Calle är mer min stil, och jag tycker att han är blygt rar! Håller dock med om att han är lite mer Ozzy Osbourne än Michael Jackson.. ;o) Reza är fantastiskt duktig sångerska och showtjej! Helt otroligt duktig! Men jag tycker hon är lite tråkig... Likaså Erika.. Hon är jätteduktig på att sjunga men.. tråkig.. Erik är den nye Kevin Borg, duktig, men helt o hållet... tråkig han också... Man har liksom redan sett dem hundra gånger tidigare i Måns Zelmerlövar o Dannysar o Kevin Borg osv osv osv.. Totalt intetsägande för mig. Bara allmänt duktiga o ... tråkiga. Eddie är väl lite mindre tråkig, men ingen favvis han heller.. På nåt vis så gillar jag mer ett Idol med lite olika sorters sångstilar typ. Camilla var jättegullig o rar, men också.. tråkig.. Förutsägbar. Men man måste ju ändå säga att de är fantastiska allihopa! Tänk att stå där framför så många människor plus få sin dröm i uppfyllelse samtidigt som alla tittare kan krossa den bara genom att rösta för eller emot.. Läskigt.. Nåja, det är ju självvalt. Det var min recension av Idol.

Annars inget nytt att förtälja. Har varit rätt orolig idag för liten Murkla, annars har jag bara sovit, vinkat iväg Äldsta, som skulle åka båt i helgen med konfirmandgruppen hon är ledare för. Sonen har kompis hemma för att sitta brevid o spela WoW.. Suck, så tråkiga killar! Totalt inne i sin datavärld och helt asociala! Knäppisar, helt enkelt.. Trotsiga tonåringen har skött sig bra ett par dagar och fick frisedel från sitt utegångs och dataförbud.. Skönt, tyckte hon, och vi också för den delen.. ;o) Måtte hon nu låta bli sin systers kläder o prylar! Wilmisen har varit på disco, följde med klasskompis hem till henne o var där först, sedan vidare till discot. Hon hade haft roligt, och slocknade i tv-soffan efter att ha sagt att "Nicklas är söt. Han ser ut som Sacke!" :oD

I natt går det en film med Mel Gibson, annars är det bara bombade Victoria Silverstedt-program.. Suck.. Jag orkar verkligen inte med fler skönhetsfixerade o opererade korkskallar i tv! Ärligt talat, jag blir faktiskt mörkrädd när man tänker på hur blåsta de är!! Så jag ska läsa min bok och ha ettan på natten lång. Ettan, tvåan o fyran är kanalerna på jobbet just nu.. Och det brukar vara ok på vardagsnätterna, men helgerna tar Victoria Silverstedt över.. Suck..

Ha det gott o trevlig helg!

1 kommentar:

Anonym sa...

Så skönt att din mamma blivit såpass bra att hon kunnat komma hem igen. Ens hem är ju trots allt det bästa stället att vara på, även när man är sjuk, om man bara får den hjälp som man behöver.
Jag påminns så oerhört mycket om min egen mammas kamp mot sin leukemi. Hur vi stred för hennes vård på sjukhuset. Hur bra hon mådde de dagar hon kunde vara hemma. När hon fick bada bastu och när hon kunde vara med och bestämma var vårplantorna skulle planteras i trädgården. Det var så lite som behövdes för att hon skulle må bättre och så skönt för henne att kunna lämna sjukhuset och vara i sitt eget hem, även om det blev en kort tid.
kram från Lilly som tänker mycket på er