tisdag, oktober 13, 2009

Tisdag och städning på schemat!


Coco Bängan får pryda bloggen, med pussmun och allt! Finaste tjejan, men ojojoj vilket bustroll! Hon ligger dock i lä jämfört med huliganen, som numera Cobran lystrar till...

Igår var mamsen på finfint humör när jag kom dit på besök. Stannade ett tag, sedan kom mannen o Wilmisen också. Vi promenerade till Pressbyrån, mamsen i "rullen" (rullstolen) och jag körde. Fixade lite med kvällshygienen och pratade en del. Mysigt!

Hemma blev inte mycket gjort, jag hade vänt på dygnet och var trött som en gnu på dagen i går. Men det var bara att masa sig upp o fixa o dona undan det värsta. Gjorde det enkelt för mig och stekte hamburgare till kidsens kvällsmat.. De hade fått mellanmål tidigare också, men jag orkade helt enkelt inte ställa mig med en stor middag att laga eftersom klockan var över 20 när vi kom hem från mamsen. En del arbete framför datorn blev det också.

Idag blir det städning, och strykning. Tråkigt. Men nödvändigt. Mannen har en massa sidoprojekt i form av datorer som lämnats in privat, så han ägnar kvällstiden åt sånt pyssel. Ska upp till mamsen en sväng också. Vinterkläderna står i säckar i vardagsrummet, de ska plockas upp o vädras. Det är kallt ute nu! Iskallt! Vi gillar ju att ha det svalt inomhus eftersom somrarna i vårt trähus är så hiskeligt kvava o varma, men igår fick jag t o m be mannen att stänga till fönstret lite.. Funderar på om jag ska köpa mig ett nytt täcke, som är tjockare? Mannen fick nytt täcke tidigare i år, men jag är sniken mot mig själv ibland och avstod. Det ångrar jag nu.. För mitt täcke är kallt. När jag jobbat natt och kryper ner i sängen så drar jag först mitt eget täcke, sen mannens över mig. Annars fryser jag. Ny pyjamas måste jag också inhandla, det får nog bli en i flanell..

Måste också fundera på hur vi ska göra med våra handdukar. Vi skaffade en ny torktumlare för ett tag sedan. Den var högre än den gamla och då fick vi skruva ner det fula lilla skåpet vi haft över torktumlaren tidigare. Där förvarade vi handdukar. Just nu förvaras handdukarna på äkta Beirutvis i två korgar mitt ute i vardagsrummet, som är vår avstjälpningsplats för allsköns saker som inte har en plats. Mannen har lovat städa ut en av sina tre garderober där han förvarar datajox. Det vore bra! Nya hyllor och korgar till garderoberna i Majas o Wilmas rum behövs också. Hemmet är en ständig källa till utgifter. Men jag är glad att skriva att vår investering i bostaden ändå verkar bra hittills. HÄR finns en grannlägenhet till salu, den har ett rum mindre än vår.. Annars är det samma stuk. Fast jag måste ifrågasätta mäklarens fotosinne.. Suck.. Inte direkt bra bilder.. Men vem är jag att klaga.. Jag är ju inte så vass heller.. Fast jag tycker nog att lite bättre kunde det varit.. ;o) Å andra sidan lämpar sig Beirut definitivt inte för uppvisande, men jag har bestämt mig för att få klart inomhus fram till jul! Då ska det vara upporganiserat och färdigt med förråd under trappan osv. Hoppas jag.. Vi får se vad tiden räcker till. Man får ju inte glömma sina husdjur latmaskarna också, de måste få sin tid.. :oP

Naowe, nu blir det städning! Ha en bra dag, här nere i Kalmar blåser det iskalla vindar men solen skiner och höstfärgerna är underbara!!
Ta hand om er och kramar!

3 kommentarer:

Annelie sa...

Hej Malin! Kikar in för "lägesrapport". Var uppe hos svärmor idag men hon sov då så jag ville inte väcka henne. men du får hälsa så gott att jag kommer in en annan dag efter skolan! Kram Annelie

Anonym sa...

Vackraste Coco! VIlken skönhet!
/Kattis

Anonym sa...

Vackraste Coco! VIlken skönhet!
/Kattis