söndag, oktober 18, 2009

Helgmys hos familjen Vildhjärta!


Sonen är en lite märklig individ. Det finns en sak som engagerar och får honom att bli helt fokuserad, och det är att spela World of Warcraft! Allra helst tillsammans med kompisarna. I fredags kom en av hans kompisar hem hit med datorn i släptåg, och sen dess har vi knappt sett dem, de har dock blivit uttvingade på en promenad i går, för att gå ut till köket o hämta mat samt gå på toa räcker inte som rörelseträning tycker jag... Sonens rum blir lite varmt när de sitter där, och då oroas de för att datorerna ska "lagga", dvs bli sega.. Därför har hans fönster stått på vid gavel. O när fönstrena är öppna blir det lite kallt.. Så vad göra? Jo, man tar på sig sina pälsmössor, sen är det ok.. Jag skrattade så att jag nästan svimmade när jag gick in o kollade till att de levde, och fick se dessa två stollar sitta där med varsin pälsmössa på huvudena!! Knäppisar! Har också fått lära mig att om man vill skojja med någon så kan man "rick-rolla" dem.. Då skickar man en länk som öppnas med Rick Astley som sjunger "Never gone give you up".. Hmmm... Ibland får man skäppan full av onödigt vetande.. Trotsiga tonåringen försökte få mig att hänga med genom att länka till de mest lästa bloggarna just nu. Jag fattade ingenting.. Inget skoj direkt, men jag är ju heller inte tonåring, så jag antar att det är därför jag inte ser vitsen med dessa bloggar.. ;o) På min tonårstid läste man Veckorevyn och Okey, då var man uppdaterad med det senaste.. ;o)))



I helgen har jag jobbat fredagsnatten och lördagen var mannen o Wilma på äventyrsbadet, därefter åkte vi ner till mamsen o hennes man på fika. Jättemysigt! Mamsen var pigg o glad, liksom hennes man, och de har ordnat det jättefint för henne! Wilmisen blev väldigt trött och somnade i soffan med Cutie i famnen.. Och sedan fick vi bära upp henne i sängen, där Coco Bängan tog över som värmare.


Ushki har åkt på kärlekssemester, så nu håller vi tummarna att "lillmoroten" slinker in... :P


Bruce Viggesson och Cutie är de coola killarna! Till skillnad från huligangänget, som består av CocoBängan, Cobran och Sharin. Har någon av de tre tråkigt så ligger Loppan o Dompan i farozonen för bus. De är nämligen mest tacksamma att reta, för de blir GRYMT förbannade på huliganerna..

Loppan vill helst ha space, andra katter göre sig icke besvär!

Sharin gillar att slagga i korgar av alla de slag!

Och goaste Blossan ligger gärna hos någon eller var det finns plats! Hon har som vanligt väckt mig genom att tvätta mina näsborrar, därefter påbörjade hon öronrengöring av alla de andra katterna som låg i vår säng o gosade imorse, dvs Cutie, Cobran, Dompan, Coco och Sharin. Tänk så mysigt med alla dessa pälsklingar hos sig! Det är mysigt med helggos!

Lilla Murklan har piggnat till och är kvar för observation på Djursjukhuset, men får förhoppningsvis komma hem till sin familj på måndag! Troligtvis har hon fått samma halsinfektion som kattkompisarna har haft, men nu har hon blivit matglad och aktiv igen efter lite antibiotika och uppvätskning. Håller tummarna fortsatt!

Ha det gott o ta hand om er!

Inga kommentarer: