tisdag, oktober 20, 2009

Tjyvtjock start på tisdagen..


Han var gul, han var ful och han var dum i huvet" för att citera Onkel Kånkel... Å det är väl på den nivån herr Cobra Starship befinner sig i nuläget! Maken till knasboll går väl inte att finna, eller? Fast så ful är han inte egentligen, men på ovanstående bild är han både gul o ful.. ;o) Cobran är vår ständigt lika rastlöse kille, även om även han har sina lugna stunder. Förmodligen en katt med en bokstavskombination i grunden, för maken till energi har jag sällan sett hos en katt. Min typ av katt är nog de lite "lagom" eller tröga, som Cutie, Bruce, Blossa, Loppan, Dompan (numera, men inte som ung!) och Candy.. Men Cobran, Coco Bängan och Sharin.. Det är hussekatter som kan driva mig till vansinne ibland! Det smäller o dånar och allt rasar.. O vem står en bit i från med en fåntratts ögon? Jo, oftast Cobra Starship! Ingen bra kompis när man är hängig, men han är faktiskt riktigt go ändå!

Förmiddagen var nog febrig, jag var helt borta fram till klockan 12. Då hasade jag mig upp ur sängen, för jag hade lovat Trotsisen att vi skulle köpa nya koftor till henne, så att hon slipper sno syrrans.. Suck.. The neverending story about sisters stealing from eachother... Surplade i mig kaffe, men det smakade mest snor, och insåg att mina smaklökar nog är helt urkopplade för tillfället.. Orkade göra nada hemma, men försökte piffa upp mig lite genom att tvätta mig, borsta tänderna, kamma håret, o tro det eller ej, men lite mascara slank på mig också.. ;o) Åkte buss med Wilmisen o Trotsan in till stan vid 14.40, fixade ärenden, och hittade dessutom en fin present till Marie Bazooka "bara för att".. ;o) Bild på den någon annan dag, annars tjyvläser hon säkert här och ser vad det är innan hon får det..

In en snabbis på Maxi för att shoppa det allra mest nödvändiga eftersom både mjölk o smörgåsmargarin var på upphällningen eller slut.. Köpte också turkisk peppar, för jag har lovat Äldsta att baka den här till helgen.. Susade förbi Plantagen o köpte pumpa plus annat för framsidan, som sett helt bedrövlig ut med bara cyklar o skräp ett tag nu.. Så det bidde pumpor o lite ljung o nåt silverfluff.. Ser aningens bättre ut, även om mossan o snuskiga plattorna stör.. Jag får nog högtryckstvätta dem till våren tror jag..

Väl hemma stekte mannen hamburgare till Son och Trotsis plus Wilmis, och jag impregnerade Trotsisens grisfula "Ugs", superfula skor som hon blev helt salig över.. Uuuuurkkk! Nåja, HON tycker de är fina, och det är huvudsaken!! Och hon är fin vad hon än har på sig.


Dompan aka Pooppis aka Pooppan eller om man nu ska skriva Domino, som är hennes rätta namn, söker gärna plats i händelsernas centrum där hon "häller ut sig".. Köksbordet är Beiruts hjärta, ständigt belamrat med saker.. Och katt.. Är det inte Dompis så är det Sharin.. Nåja, jag har tid på mig att städa imorgon.. Jag har varit så seg idag och även om jag har haft ont i kropp, huvud och hals så känns det inte som att det har brytit ut nåt riktigt än.. Antingen kommer det, eller så är det en sån här seg sak som gör att man mår piss ett tag för att sedan bli piggare o därefter få tillbaka en rejäl omgång.. Vi får se.. Just nu känner jag mig hyfsad i a f, även om sängen kallar snart..

Min kompis Blossa, världens underbaraste katta! Hon älskar att gosa, kela och är alltid med oss. En äkta älskling, tack för att du finns, Blossa!

Ha det bra o ta hand om er. Kramar!

1 kommentar:

Puzzle sa...

Hoppas du kryar på dig! Ge Blossa en puss och silverbuskarna var jättefina! Allt det andra också men silversakerna fångade mitt öga :)