torsdag, mars 26, 2009

Onda aningar som blir besannade..

Ikväll ringde mamsens man, mamma är inlagd på sjukhus. Det var metastaser i hjärnan, och de var flera stycken. Ingen bra prognos m a o, men ett litet hopp att bromsa och ge mer tid fanns. Ett litet. Det är allvarligt, hade doktorn sagt.

Sorgen ligger tung i det Vildhjärtska hemmet.. Jag hoppas kunna åka förbi o hälsa på mamsen i morgon, och jag hoppas att hon är stark och har ork att kämpa. Hoppet är nästan det enda som finns kvar, och det är just nu litet.. Ibland är livet eländigt. Jag hoppas de tar väl hand om mamsen på sjukhuset. Det gör ont i mitt hjärta och i min själ för hennes skull. Om jag är rädd och orolig, vad är då inte hon?

Att ha en nära anhörig som är sjuk är fruktansvärt. Allra helst när man nästan räknar dagar, timmar, sekunder som man får ha dem hos sig. Helst av allt vill jag ringa henne och ha henne i luren hela tiden, liksom låtsas att allt är som vanligt. Jag hoppas att min mamma får många dagar till. Helst vill jag att min mamma ska få månader, år och en hel livstid till, för jag känner mig inte redo att släppa taget om henne. Frågan är väl om jag någonsin kommer att göra det? Jag håller tummarna att hon blir behandlad med en mirakelkur som får oss att ha henne kvar. Jag älskar min mamma. Om det finns en Gud så hoppas jag att han låter min mamma bli frisk.

Jag är så pass gammal att jag borde vara stark o vuxen, men när det gäller mamma känner jag mig som ett litet, litet barn. Det känns som att jag är fem år gammal och behöver henne, nu och för alltid. Mammor ska liksom finnas där, det har de ju alltid gjort liksom. Men jag är ändå lyckligt lottad som har en mamma än så länge. Världens bästa mamma! Och det hoppas jag, och tror, att hon vet att hon är. Finns det liv så finns det hopp. Det får jag inte glömma...

7 kommentarer:

Anonym sa...

Åh Malin!
Önskar jag var hos dig nu och kunde ge dig en bamsekram.
Livet är för jävligt ibland...
/Kattis

Malin sa...

Jag blir alldeles tårögd, Malin! Tänker på er och håller tummarna för mamsen! Kramar Malin

RosaMilton sa...

Inga ord duger ju men tänker hoppas såklart att det blir bättre med behandling. Skickar en tanke genom cyberrymden.

Malena sa...

Ont gör det.
Tänker på dig och känner med dig.

Man kommer aldrig vara redo. Så är det bara.

Stor stor kram till dig och din familj

Zealous sa...

Malin!
En stor kram, jag är så ledsen för er skull!
Tänker på er och hoppas att det ska ordna sig.

xerxex sa...

Tänker på Dig/familjen o Din mamma... Man blir aldrig redo att släppa taget om sina föräldrar och speciellt inte till en sån j....g sjukdom som cancer. Din mamma vet vad hon betyder.. hon har ju Dig, din familj o din bror m. familj hos sig.. ett bevis på att hon är älskad o viktig är ju Er, en förlängning av henne själv..

Många kramar från Jane med familj

restless sa...

Så otroligt ledsamt :( Hoppas verkligen att slutar väl. Tänker på er! Tröstkram