måndag, mars 23, 2009

Lillsnurpan - tuffast i stan!

Coco gör verkligen skäl för sin paddfärg (man brukar ju säga att sköldpaddsfärgade kattflickor har humör...), hon har tagit hela familjen med storm! Cobran är så kär så kär att han helt glömmer bort att väsa tillbaka, han följer Coco som en svans, överallt. Ligger Cobran på mattan i vardagsrummet så vet man att Coco ligger i soffan o kikar ner på honom o s v. Cutie däremot tycker att det är ett synnerligen äckligt exemplar vi har tagit hem, han blir lätt förnärmad av väsandet och vet inte riktigt vad han ska ta sig till. Extra mattekelig har han också varit, men när Coco också hoppade upp i sängen i morse när jag skulle sova, ja, då blev han konfunderad. Till slut lade han sig nere vid mina fötter o bara blängde, medan Coco låg brevid mig uppe vid huvudändan av sängen o rullade runt. Ushi blev lite förvånad när han skulle lägga sig på sin plats, och den redan var upptagen av Cutie.. Nåja, han knölade sig ner brevid o sen var det bra med det. Ushki tycker lilltjejen doftar väldigt gott! Hon är söt, tycks han tycka också! Å det är hon ju! En bedårande liten prinsessa! De övriga katterna bryr sig inte nämnvärt och har inte förändrat sina beteenden. Bruce är aningens road över att Coco vid minsta syn på honom kastar sig platt på rygg o fräser. Bruce bara kollar på henne o undrar vad hon håller på med... När mumsemat serveras på kvällskvisten är det lugnt, alla äter ur sina skålar o sköter sig fint, t o m lilla Coco! Inga väs o fräs då inte! Hon äter dessutom som en hel häst! Matglad flicka! Loppan har faktiskt skött sig ypperligt, hon har t o m försökt tvätta Coco! Blossa likaså! Så jag tror att det kommer att bli fullständig harmoni snart, åtminstone hoppas jag det.

Är inne på jobbnatt två av tre i rad, och känner mig helt ok med det, jag har sovit bra, så jag är pigg om nätterna. SVERAKs årsmöte var i helgen, och Calmare Kattklubb blev årets kattklubb 2008, hurra!! Jag känner mig extra stolt eftersom jag skrev ihop ansökan tillsammans med Marie Fairyhearts! Jätteskoj! Annars inte mycket nytt som har hänt, min vän som ligger på sjukhus verkar vara på bättringsvägen efter sin otäcka bilolycka, brrrr... Bilen var helt förstörd, hela fronten borta och dessutom fick de dras ur den då brinnande bilen! Jätteläskigt, jag är så glad o tacksam att min vän är på bättringsvägen.

Nu ska jag jobba vidare. Inatt är en städnatt, så jag har massor att göra!

Ha det gott allesammans o nattinatti!

1 kommentar:

Malena sa...

Liten tuff och ball tjej det där, Coco. Ska bli kul att se vad det blir av den damen!

Fryser ni oxå idag????