söndag, maj 27, 2007

Illröd virrpanna hemma igen...

Jaha, så var man hemma igen, utvilad samtidigt som man är aptrött och med en illande röd färg på överdelen av kroppen o nyllet.. Suck.. Att man aldrig lär sig att solen tar lite mer än min fisiga hy tål.... En kanonhelg har vi haft i den stora staden Stockholm och det gick (tro't eller ej!) hyfsat bra att hitta.. Visserligen ville jag väl ta tunnelbana till Skogås, men si det var bara att byta till pendeltåg.. Jaja, lite missöden får man ta! Men jag kanske skulle ta det från början?

Åkte buss upp till Stockholm med 15 glada pensionärer och typ 6 tonåringar.. Bussen stannade för lunch i Ringarum och 14.40 var vi så ääääääntligen framme i huvudstaden! Carro skulle komma lite senare, så jag sonderade terrängen lite genom att ta en kopp kaffe och kolla vart vårt pendeltåg till Älvsjö skulle gå ifrån, eftersom det var där vi skulle möta upp Kattis.. Trodde vi ja...

Carros tåg kom planenligt in en timme senare och vi låste in väskorna på stationen och travade ut på stan. Lagerhaus är ett nödvändigt stopp för mig varje gång jag är i Stockholm och jag hittade lite småsaker som ju såklart var absolut nödvändiga att köpa.. Sen kom vi på den briljanta idén att vi skulle gå o ta en öl.. Givetvis skulle vi då gå till Gamla stan.. Å så gjorde vi! Kan tillägga att det inte var min ursprungsidé det där med ölen.. ;o) Tog en öl, kollade på klockan och GAH!!! Springa genom stan, in på Systemet och väl där fick vi sms från Kattis som otåligt stod o väntade vid Älvsjö. Ringde upp henne och bestämde att vi skulle åka direkt till Skogås istället, eftersom vi skulle käka indiskt hos Rosmarie "från den lokala indiern".. Oki, aldrig smakat sånt, så indiern fick väl bestämma då då vad jag skulle äta. Indiern gjorde för övrig ett LYSANDE val, kanongott! Carro o jag kom ut från Systemet o gick mot tunnelbanan, för jag hade bestämt för mig att man åkte förbi Skogås när man åkte nån annanstans med t-bana. Jag hade fel. Åter till pendeltågen och där hamnade vi äntligen rätt. Efter en nära-döden-upplevelse i form av att släpa på väskor o kassar till Rosmaries så var vi ÄNTLIGEN framme! Stora famnen från Rosmarie & Kattis väntade och gulle-Doris hade växt o blivit så stor o fin! Söt-Doris. Mest impad blev jag av hennes fantastiska pälskvalitet, helt underbar!! Käkade mat, skrattade o pratade och fikade på underbar paj med valnötskolafyllning.. Mums!

Efter lite samvaro i Skogås var vi så tvungna att åka vidare till Kattis hem ute i skogen! Varje gång jag åker bil upp för den där backen som leder till Casa Olsson-Strahl så får jag hjärtflimmer.. Vågar inte ens tänka på hur den ser ut vintertid!! Nåja, Carro o jag fick en alldeles egen stuga med liten dubbelsäng, det ni! ;o) Mufflade i oss lite öl, pratade och såsmåningom kom vi i säng till ljudet av en polishelikopter som snurrade över oss mest hela tiden.. Lite läskigt kan man säga och än läskigare blev det när Kattis o Mats trodde att det kanske var nån fånge från Hall som hade rymt! :oO Skitskraja små sydbrudar kröp in i gäststugan o darrade sig till sömns, och i vanlig ordning så sov jag som en stock, det var nog värre för Carro som knappt sov en blund..

Upp vid 8 och fick en god frukost o kaffe samt prat, innan det bar iväg till Skogås, där vi hämtade upp Helena & Rosmarie. Vidare ut till Gällöfsta där vi skulle tillbringa hela dagen i Skogkattslingans regi. JÄTTEMYSIGT och trevligt! Vi diskuterade mycket, skrattade mycket och kom fram till en massa bra saker, jättekul! Lite synd att inte Ulrica Restless kunde vara med, henne saknade vi! Men det kommer förhoppningsvis fler Kick-offer?! ;o) Vi fick kanongod mat o en eller annan öl slank ner som avslutning, utom för Kajan den Rätta, som hällde bubbelvinet över axeln.. ;o) Hem till Kattis o Mats där vi fick lära oss (eller åtminstone Carro, jag är fortfarande på inlärningsstadiet!) spela fuskgitarr, vilket var kul att göra men om möjligt ännu roligare att se på när andra gjorde.. *fniss* Jag var hopplöst usel, men det var inte helt oväntat eftersom koordinationsförmåga definitivt inte är min starka sida.. Carro däremot rockade fett! Superduktig, kanske en blivande rockstar? Eller en ny luftgitarrshjälte månne? ;o) Klockan 3 på natten kom vi i säng.... Så roligt var det att leka gitarrhjälte!
Idag har vi varit grymt slöa o uppassade på av Kattis o Mats, som skämde bort oss rejält. En liten promenad ner till sjön Ådran, annars har vi mest suttit o myst o druckit saft. Jättehärligt! Köpte lite av Kattis roliga kattleksaker (och precis som jag trodde lade Blossa beslag på Myntamattan direkt när jag kom hem och där ligger hon nog än...). Käkade grillmat innan vi åkte och kom fram typ 8 minuter innan tåget skulle gå.. Men vi hann och tog en kopp kaffe i bistron innan Carro gick in i sin tågvagn o vilade och jag detsamma i min.. Kom hem kvart över åtta på kvällen o hämtades upp av mannen o nu ska jag ta min röda lekamen o krypa i säng.

Tusen tack till Mats & Kattis för deras enorma gästfrihet och sällskap! You rock!! ;o) Också till Rosmarie o alla inblandade på Skogkattslingans kickoff, jättetrevligt! En megakram till Carro för fantastiskt kul sällskap!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Va sa jag.....virrpannan hittar inte i Kalmar....ÄN mindre i storstan!/Kram från Häxan

Lynxeyes NFO sa...

Fniss, skönt att ni e hemma helskinnade igen!!! Kul verkar ni minsann oxå haft.... *inte det minsta avis*
Kram / Sophia

Anonym sa...

Halloj! Skönt att du/ni kom hem välbehållen=). Lite synd bara att jag inte hann umgås mer med er än jag gjorde, men det blir säkert fler träffar. Har nu hämtat hem Vigge till en överlycklig Doris. Kramissar "Packan"

Anonym sa...

T-bana till Skogås o finlandsbåtar från Kappellskär..? Ni smålänningar ska visst alltid krångla i onödan. =D
Kram kram, Jessica