onsdag, maj 30, 2007

Bebislängtan..

Nu börjar jag känna mig lite lugn, för nu kan Candy få föda när hon vill.. Helst tidigast på fredag, men nu är hon enligt mina beräkningar på dag 62.. På lördag ska hon föda om hon följer sina tidigare gånger... Spännande.. Jättespännande! Jag är så nyfiken på allt och samtidigt orolig och lite nervös. Man vill ju att allt ska gå bra.. Hon är fortsatt tjock och nu går hon aldrig upp på övervåningen, hon orkar nog inte med trappan. Håller sig nere i vardagsrummet o ligger på mattan utanför bolådan.. Sover mest, och äter..

Jag har helt enkelt hur mycket som helst att göra och igår slocknade jag strax efter klockan 22.. Jättetrött.. Bara för att vakna vid halv fyra på natten och gå upp o kolla till Candy. Jag brukar vara orolig sista veckan och inte sova ordentligt och det sätter sina spår.. Kom hem idag, trött som en gnu och det första Wilma gör är att hälla ut hela paketen med oboy på golvet..Suck.. Pulver överallt... Ikväll ska jag påbörja packningen inför SW, så att mannen o Maja får med sig allt och gud vet vart jag har lagt allt.. Är expert på att hitta "bra" ställen att lägga saker på för att jag ska veta var de finns, men minnet är katastrofalt.. Så nu hittar jag inte det jag skulle ha haft.. Suck.. Imorgon jobbar jag för att sedan vara ledig t o m onsdag i nästa vecka, yihaa! Det behöver jag! Så man hinner plocka undan o städa undan allt som ligger på hög o bara väntar.

Inser att jag nog skulle behöva en planerare o organiserare.. Samt semester i en månad för att bara städa och strukturera upp i garderober o annat.. Men mat måste lagas, o disk diskas o ungar torkas o badas o det tar aldrig slut. Tur att man har snälla o hjälpsamma familjemedlemmar, mannen tvättar o städar han också, och de tre stora är hejare på att plocka in disk och passa lillasyster samt vika tvätt. Barnarbete? ;o)

Ha det gott allesammans, nu väntar tvätt o strykning, sen blir det "Men in Trees".. Kramisar!

4 kommentarer:

Lynxeyes NFO sa...

Vad du e duktig som stryker!! Det har jag slutat med för lääängesen ;) Önskar lycka till för maken o Maja o inte minst brucen på SW och så håller jag tummarna för Candy i helgen ;)
Kram / Sophia

Anonym sa...

Håller med Sophia, duktig tös som stryker, givetvis håller Mandelgryn och jag oxå tummarna!
Jag tycker Du är lite väl pessimistisk ang. Din organisationsförmåga, på slutet brukar Du ju få ihop det...trots allt!/Kram

Anonym sa...

Åh vad spännande det är! Jag håller alla tummar o fingrar o tår! ..å låter skolarbete, hushållsarbete o allt annat arbete med för den delen bli lidande. (så skyller jag på dig..;)
Kram Jessica

Malena sa...

Hallå Malin!

Håller tummar och tår för alla dina aktiviteter i helgen - bebbar som utställningar! Du vet ju vilken som är min favvo - the Boss!

Kramissar!