lördag, juni 02, 2007

Nu är dom här & uppdaterat lite SW-resultat!




Det blev 3 hanar, en creme, en blåmönstrad (men fasicken vet om det inte är lite vitt på honom också...)& en blåmönstrad med vitt (bläs som pappa!) samt en liten blåmönstrad hona med vitt.. Om jag nu har sett rätt.. Är trött men glad, dock lite ledsen, för det blev en liten yttepytte blå tjej med mycket vitt som vägde bara 70 gram som inte ville andas när hon kom ut.. :o(
De andra ser ut att må bra och nu ska jag ner o pyssla om mamma Candy o se så att det inte kommer fler...
Kramar!

Ps Bruce är ju på SW o har två konkurrenter... Suck... Så nåt cert blir det inte för hans del, men Bazooka går ensam i sin klass o tjejrna i klass 11 grp 8 är 5 stycken. Bruce domare är Hanna Jensen, och han är inte hennes tekopp om man säger så.. Grp 8-katterna har Yan Roca-Folch.. Ds

Uppdatering kl. 12.54:

Shanta, den lilla snörpan, lyckades bli Ex 1 (av 5) och BIV på SW!! Yiiiiihaaa! & Bazooka tog sitt cert, Yihaaaaa!! Återstår bara Bruce-mannen.. Malins Bambi blev Champion, grattis!!! Är jätteglad att vara hemma med mina små, även om det hade varit skoj att fira med de andra på SW. Jag har istället ägnat mig åt att med jämna mellanrum servera fröken Candy gourmetmat (som jag fick ge i bolådan eftersom de små skrek, och då vill INTE mamma Candy varken äta eller dricka utom i bolådan..) samt modersmjölksersättning. Alla verkar må bra, fast Lill-Vale är en riktig skrikhals! Så fort han kommer ifrån tuttarna så skriker han i högan sky!

Uppdaterat 13.24

Bruce Viggesson blev Ex 2, för en av hans från början två konkurrenter var absad, och som mannen sa "Bruce hade inte en suck!".. Näe, det visste jag ju innan.. Han skötte sig ypperligt i a f, och domaren tyckte han var lovande.. Haha.. tror jag inte på, för hon gillar inte honom o har aldrig gjort.. fniss.. Men det var snällt sagt! Hans svagheter i form av runda öron och djupliggande ögon lär kvarstå, om vi säger så.. Kattis Drake hade gjort sitt yttersta o preparerat Bruce fantastiskt bra, och fick beröm för det! Fast Hannah tyckte inte att hans päls var nåt vidare.. Näe, jag vet.. han har sin sommarpäls och den vackra pälsen sitter under magen.. ;o) Hur var det jag uttryckte mig häromdagen? Nåt mjukt Svintoliknande till päls.. ;o) Nåja, jag är glad o stolt för att Bruce-mannen som vanligt visade sitt ypperliga temperament och gratulerar IC S*Utblickens Fryke till vinsten! Jag älskar min Bruce precis som han är! :o)

6 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis och Lycka till, kommer in igen och kollar lite senare om det kommit fler och kanske du lagt ut
lite bilder;-)
Håller tummarna även för resultaten på SW

Anonym sa...

Wihoo! Grattis grattis!! =D
Tråkigt med den lilla, men hon var väl inte riktigt redo för denna värld. :( Bilder vill vi ha! Sova får du göra nån annan gång.. ;)
Håller tummar för snygg-Bruce!
Kram, Jessica

Zarkeshas sa...

Klantiga jag glömde ju gratulera på telefon... Så här kommer ett rungande GRATTIS till bebbarna! Finfin utdelning och jag ser fram emot att se utvecklingen på ffa två. ;)

Kramar,
Carro

Anonym sa...

Så söt, tur det finns dom som bloggar så vi som inte är på SW har nåt att titta på:-)

Lynxeyes NFO sa...

GRATTIS till de små söööötisarna ;) och BIIIIIIIIIIIIIIG GRATTIS till lillsnörpans fiiiiina resultat på SW HUUUUURRRRRRAAAAAA!!!!! ;)
Kramen!!

Anonym sa...

Det verkar som Lill-Vale brås på pappa Vale/Blomman. Det gäller att äta hela tiden för att bli lika stor som pappa :-)))

Kramar från S*Kattfarmen genom pappa Blomman