lördag, oktober 07, 2006

Lördag hela veckan!

I förmiddags började jag hurtigt med att röja på toan där nere, plocka ur allt som bara samlas på hög i alla lådor.. Sedan röjde jag i köket, kattungarnas lekrum. JISSES, så de ställer till! Jag dammsuger o torkar dagligen plus att jag byter alla matskålar o filtar, men det ser alltid ut som ett bombnedslag. men kul har de, de små liven. Avbröts av ett illtjut från en av kattungarna, jag trodde det var Shantaram, så jag hjälpte henne hoppa ner från klösmöbeln, men tjutandet fortsatte o jag insåg att det nog inte var hon som lät.. På klösmöblen ligger älgkalven Bruce och har ett stadigt tag i lille Edwards nacke och gör sitt allra bästa för att sätta på honom!! J***a katt!!! JAg tog tag i hans nackskinn och röt åt honom, men det dröjde inte många sekunder förrän han satt som ett frimörke på Dompan istället. Dompan är rätt cool, hon låg där på sidan o liksom tittade lite på honom, sedan rullade hon över på rygg och när han var som mest inne i det så klippte hon honom i strupen med sylvassa tänder! Älgkalven SKREK i högan sky och jag kan inte hjälpa det, men det var fasingen rätt åt honom! Han är helt sanslös, vilken hemsk, hemsk bock han är!!!
Orken o lusten att städa försvann så sakteliga, men lite fick jag gjort i a f. Mannen cyklade iväg o spelade en match fotboll, sedan har det varit liggläge för honom resten av dagen, de hade tydligen skoj i går.. fniss..
Marie Bazooka med söner var på visit o hälsade på sin lilla prinsessa: Sönerna tycker hon ska kallas Champinjonen.. Hrmmm... Vet inte om jag håller med om det precis.. Ikväll ska jag göra så lite som möjligt, sedan blir det tidig sänggång för imorgon ska vi upp tidigt o iväg på dop..
Tack o hej för mej!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Halloj!
Ha ha du, nej dom små rackarungarna vill kalla henne Kantarell! Men det är väl ungefär lika illa som Champinjon :0)
Tur att man bestämmer tills de är myndiga...
Kramissar
Marie

Anonym sa...

Kan Mandel heta just Mandel så kan väl en av Dina heta Kantarell, jag tycker faktiskt att BÅDE Mandel och Kantarell är BÅDE gulliga och GODA namn!

Anonym sa...

Nämen Häxan ska en liten Prinsessa kallas Kantarell :))))) Fast du har en poäng, Mandlar och Kantareller är ju gulliga o goooda! Så jag kanske får tänka om....hmmm gott gotti gott gott, funderar lite tror jag.
/Marie

Zealous sa...

Hihi, staaaackars Bruce, är det ingen som förstår och uppskattar hans finfina talanger som tjejtjusare (fast han verkar ju tjusa killar också...)... :-)

Zarkeshas sa...

Jag hoppas ju att han inte tar efter Bruce och ser honom sin sin stora idol när hormonerna börjar rusa... :/ Vill ju hinna få lite bebisar efter Telloponken innan det är dags att knipsa... ;)

Kram!