torsdag, oktober 05, 2006

Torsdag..

Idag har jag haft behandlingsbad på schemat på jobbet.. Härligt, man njuter av att simma runt i den varma bassängen & det är som balsam för nacken.. eller nåt.. ;-) Sedan har jag köpt en häcksax, i helgen ska jag klippa så det ryker, men just nu känner jag mest för att göra ett litet snippsnipp! på herr Viggesson.. Han är vääääldans sugen på Loppan nu, o visst, hon är snygg o så, men inte riktigt med på noterna.. Hon är en nucka, helt enkelt o Brucemannen fattar inte det.. Istället började han tvätta bakdelen på Corps Bride o nog ryckte det lite i baguetten då, det märktes.. Men han var snäll, så tack o lov är han ingen pedofil i alla fall!!
När jag kom hem efter jobbet började jag röja i den belamrade hallen och Wilmisen sprang ut i köket för att titta till kattungarna. "De är borta, mamma! Ongarna är borta!!!" säger hon med upprörd ton.. Jodå, NÅGON hade lämnat en stor glipa i kartongväggen som står in mot vardagsrummet och lilla Corpse Bride höll som bäst på att undersöka om det fanns matrester under bordet.. Kanske hon borde kallas Tjorven ändå? Så fort jag kommer hem från jobbet kommer hon rultande, för då vankas det ju MAT! Dessemellan gör hon massor av vändor o provsmakar de fyra sorters kattmat som huset erbjuder (RC Babycat, blöt RC babycat, JW kitten och RC Queen, den sistnämnda har nog slagit helt fel i det här hushållet, för det är bara Bruce o Corpse Bride som äter den...). Corpse Bride blev infångad o insläppt i köket och under dubbelsängen hittade jag de andra tre i bustagen! De är jättesnälla och kommer när man kallar på dem, och det är ju bra. Wilma bar Donnie och jag tog Edward o Shantaram. Massa nötfärsmumsande och sedan slocknade de små under barnvakten Bruce vakande ögon..
Sonen har varit iväg o tränat med "Kalmarflickorna" som gymnastikföreningen heter.. fniss.. Maja har varit med sin kompis i stallet och som vanligt på torsdagar så lyckades vi samlas allihopa lagom till kvällsmaten, wokade grönsaker, ris och kyckling. Gjorde två jordgubbspajer till efterrätt, bara för att det är torsdag.. fniss..
Annars inget nytt på fronten, allt rullar på och hösten kommer äntligen med lite svalka o regn! Härligt! Då kan man med gott samvete sitta inne o bara mysa! ;-) Kramisar!

2 kommentarer:

Zarkeshas sa...

Får jag komma hem och äta hos er? Jordgubbspaj... *drägel*
Imorgon är det fredag... ;)

Stor kram!

Zealous sa...

Ooo, spa under arbetstid, det låter underbart!
Gulligt med rymmande kattungar (men det är ju givetvis oroande också). De har säkert hasat runt i flera timmar och fnissat förnöjt... :-)

Kram,
N