måndag, oktober 09, 2006

Kattungarna 7 veckor...

Jaha, idag gick det inte att ladda in några bilder... Har ägnat en stund på kvällen att försöka fota tre trötta småtroll o en liten tjockis som gärna poserade... Tjockisen vände o vred på sig för att visa sina bästa vinklar o extravalkar, och det lyckades hon bra med.. Hon är för söt, lilla Corpse Bride!

Idag har jag jobbat o sen hem o hämta Wilma o plocka lite.. Bruce Viggesson har haft "egen kuppe" idag, efter sina elaka påhopp o försök till våldtäkt på småbarnen... När Maja kom hem från skolan släppte hon ut honom o då satt han som en häfta på lilla Shantaram, som skrek o gol i högan sky! Sabla hane! Edward har också fått sig en duvning, så dagtid, när vi inte är hemma får Herr Viggesson hålla sig i sin kuppe mol allena... Stackars älgkalven, han vet nog knappt vad som händer... han drivs av sina instinkter..

Marie Bazooka var på besök o kikade på "Kantarellen", och hon verkar nöjd med det hon ser... Det är jag också... Hon är allt bra fin, lilla Shanta! Hoppas hon utvecklas lika fint även fortsättningsvis...

Annars inga nyheter, försov oss i morse och det var ju galen cirkus som alltid i det här hushållet.. Vaknade halv åtta, upp med ungarna i panik. Wilma gallskrek efter "Kristina-kex", Sacke såsade och trodde att kanske, kanske skulle de fotograferas idag.. Shit, hade glömt vittra väskorna efter lappar i fredags... Jomen visst låg där lite lappar från både Skolfoto och skolan om husmöte.. TUR att jag kikade... Annars hade jag varit lyckligt ovetande om allt i vanlig ordning... Maja skulle ha fläta i håret och göra sisådär tusen saker innan hon gick ut genom ytterdörren, sonen likaså.. Ut, låsa ytterdörren o sen iväg... Trodde jag.. Linn hade glömt sin skåpsnyckel uppe.. Grrrr... Upp med dörren igen o ungen sprang med stora kliv o hämtade nycklen. Iväg på cykeln i hundranittio och faktum var att barnen kom i tid till skolan o jag kom för sent.. Var inte på jobbet förrän klockan var närmare halv nio, men å andra sidan tycker jag det var rätt bra jobbat? Ungarna åt dessutom rejäl frukost på två minuter... tror inte sonen hade tuggat klart förrän efter första lektionen.. fniss...

Annars no news on the front.. Har varit lite seg o trött, blev en sen kväll igår.. Kommer liksom aldrig i säng.. Hmmm... Känner mig lite halvhängig o ont i huvudet också.. Men det är inte så farligt.. Tror det är nacken som spökar, den vill liksom inte riktigt funka som den ska... :-( Men jag ska inte klaga, det är mycket bättre ändå än vad det har varit.. TUR det! Ikväll ska jag dock "lyxa till det" lite o ta två värktabletter av den snälla sorten.. Då somnar jag nog lite lättare.. Hejsvejs!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Kan du inte prova med att låta bli att sitta på MSN och prata skit,DET kanske hjälper.
Nu menar jag inget illa, det var givande igår,utan du kanske spänner dig och får då ont i nacken?!
Ang. övervikten hos katterna är det kanske läge att hyra stugan vi hade i Ulricehamn,då rörde i allafall Tiger på sig!Faktum är att jag är rädd för att de ska dö av fetma och DET vill jag inte!!!!
Kram till Er (inklusive pedofilen)!

Anonym sa...

Hello so!

Ojoj... sovmorgon sådär bara *fniss* Hemskt är det!
Ja det blev ju lite sent igår *hihi*
När hämtade du Mikkel-Mons nu igen sa vi?? =D

Kram på dig!