onsdag, oktober 04, 2006

Onsdag och bönder söker fruar..


Ikväll ska jag titta på bonde söker fru.. Ser fram emot det även om jag är lite mot dummifiering av folk, vilket jag ibland tycker sådana program går ut på... Har tillbringat en trött dag på jobbet, och blev uppringd av Maja som meddelade att hon skulle åka med sin kompis till stallet, så den färden slapp mannen idag.. Iväg o hämta Wilmisen med en styck herrcykel (japp, ytterligare en grundful cykel! ;-)) med SKYHÖG sadel (som inte går att sänka!) utan barnsadel eftersom min andra cykel inte har blivit fixad än.. Ungen satt glatt o höll fötterna rätt ut och jag vågade cykla hem sakta, sakta med henne på pakethållaren.. Väl hemma hojtade jag på de två stora att de var tvungna att plocka undan alla sina tusen miljoners saker som alltid läggs på hög i vår lilla hall.. Så att man knappt kommer innanför dörren när man kommer hem. Bruce Viggesson kom med några avgrundsvrål, som försök att kalla till sig flickor antar jag, men han låter mest som en älgkalv.. Ser ut som en också för den delen.. En tjock älgkalv... Ungarna hämtade sina grejor o sedan var det läxläsning.. Bägge satt o tetades o fjantade mest hela tiden, så då fick Linn sätta sig i köket o Sacke satt kvar i vardagsrummet. Linn satt hela tiden o pillade med fötterna på kattungarnas alla leksaker i köket o sonen satt o försökte snegla på tv:n.. Flera ggr röt jag i och jag tror att läxorna blev slutförda.. Wilmisen skulle bada och samtidigt skulle jag försöka få maten tillagad (pasta med ostsås o strimlad kassler o majs) och det lyckades jag ro i land utan större problem. Sedan blev det mat o strax innan den kom sambon hem. Vi hann äta klart o då kom Maja, för ovanlighetens skull hem i tid från stallet! WAOWE! Hon hade dessutom gjort läxan, så nu känns det som att man kan slå sig till ro för idag. Jag ska bara ner o dammsuga o plocka undan i kattungegården, jädrars så de stökar ner! Wilma lyckades lämna en liten glipa öppen och Edward var kvick som en vessla ut! Han infångades snart och ägnade sedan en kvart åt att stå vid halvdörren o gny o yla för att få komma ut i den stora, stora världen! Stackars liten! Men än så länge vill jag gärna ha dem lite separerade, åtminstone ett par dagar till... Corpse Bride är ett riktigt litet troll, hon busar HELA TIDEN! Helt otroligt påhittig liten katta! Hon studsar som en studsboll! Donnie Brasco har mitt hjärta i en liten, liten ask, och det vet han så väl om! Han stryker sig mot mina ben o fjäskar allt han bara kan, äkta kärlek! Shantaram är väl tråkigast, vill inte alls kela utan söker sig helst till farbror Bruce, o ligger gärna hos honom o myser.. Vilket han definitivt inte har något emot, han tvättar o putsar henne jättefin! Alla bebisarna är jättesöta och har enormt mycket päls! De utvecklas jättefint, även om jag tycker att Edward är en ful liten ankunge fortfarande.. Men han är ju så go och jag tror att han kommer att bli en mycket stor herre när han blir vuxen.. Loppan är lite mer delaktig i bebbarna nu, hon busar o leker med dem en hel del, likaså Blossa. Candy har totalt tappat intresset för dem, hon ägnar all sin tid åt att äta.. o sova.. och äta lite till. Hon börjar bli kalastjock nu! Mer bred än lång... Hennes vackre, tilltänkte fästman har skickat kärleksbrev och har nu blivit testad fri från HCM. Så nu är det bara lite andra tester som ska göras (Fiv/Felv)på Valle o Candy, sedan får man släppa pillren på tjockisen o hoppas att hon kommer i löp och att hennes son håller sig undan.. Pust! Orkar inte ens tänka på allt ylande som komma skall...

Igår var vi o hälsade på Shakira, från Marie Bazookas foderkull o syster till Maries Beyoncé. Shakira mådde alldeles förträffligt, hade utvecklats jättefint och har fått en ny liten kompis, en huskatt (med skogis i) som är alldeles bedårande söt! Lotta, som ägaren heter, bjöd på fika och Wilma o Maja länsade hennes godisskålar.. En trevlig kväll. Sedan satt jag uppe sent vid datorn och surfade.. Har en tendesn att dra ut på tiden.. Man kommer liksom aldrig ifrån datorn o tiden går kanonsnabbt. Brukar märka att det är dags att sluta när nacken ger sig totalt.. :-/

Nix pix, nu blir det in med bullar i ugnen, det är ju kanelbullens dag, o sedan ska jag bänka mig framför tv:n. Jag har hiskeligt ont i nacken nu, så jag orkar inte sitta här längre.. BLÄ! O ikväll måste jag i säng tidigt, jag är trött som en gnu! Tack o hej för mej!

Inga kommentarer: