måndag, oktober 02, 2006

Huvudvärk o hektisk måndag...

Idag har jag haft en regnig dag på jobbet.. Cyklade till dagis, hämtade Wilmisen och PANG! så exploderade bakdäcket.. Det har sjungit på sista versen länge nu, men fattig som man är så byter man inte förrän det är helt nödvändigt. Och det är det nu.. Gick sista biten hem, och möttes av två tv-tittande döttrar, men sonen (som hade stränga order om att komma direkt hem från skolan) lyste med sin frånvaro..) Han var hos kompis och hade aaaaaaaaaaabsoluuuuuuuuuuuut inte hört nååååååååågonting om att han skulle hem direkt efter skolan idag (han var som en död sill i morse när han skulle upp o kom nog hiskeligt sent till skolan misstänker jag..) men under lite muttrande satte han sig o gjorde läxan, liksom Maja. Gullade lite med bebisarna, de är ju riktiga hjärtekrossare nu! Det liksom skär i hjärtat när man ser dem o vet att alla ska flytta! Förhoppningsvis.. Eller?! ;-)
Pratade en stund med Annette på S*Stjärnskogens, ägaren till kattbarnens stolta fader, och GRATTIS TILL OLIVIAS EC-TITEL!!! Jätteroligt!
Bruce Viggesson sover numera hela dagarna o ylar så snart klockan blivit ungefär 21.. Sedan går han runt o ser allmänt olycklig ut och letar efter tjejer... Men de som finns är ju dessvärre inte intresserade av honom, o tack o lov för det! ;-)
Jag fick en cylinderformad vas med en plastkrukväxt i av lilla mamsen, hon har lärt sig att det inte funkar att köpa annat än garderobsblommor till det här hushållet och de är ju lite tråkiga.. Loppan o Candy gör sitt allra bästa att försöka massakrera denna plastväxt! Jag saknar faktiskt mina riktiga blommor, som jag hade förr innan kattmaffian intog mitt hem... Tänk så underbart med fredskallor! men å andra sidan så blev jag bara ledsen när alla massakrerades, så när vi flyttade hit åkte alla ut, utom garderobsblomstren.. Nåja, man får väl skaffa dubbla fönster o liksom ha en liten oas i mitten, som typ växthus, fast ändå fönster, om ni fattar vad jag menar? Gör det knappt själv, för huvudvärken skallar.. Är nog lite för trött o sliten idag.. Sov dåligt i natt, nacken spökar o åskan skallade, o då är nattsömn svårt att få.. Å när jag har ont i nacken kommer ofta huvudvärken smygande..
Satt på föreläsning ikväll, anordnat av Nova-nätet, dvs förskolan upp till högstadiet.. En herre vid namn Björn Lindell föreläste om vikten av att sätta gränser för barn och det var rätt trivsamt att lyssna på.. En del höll jag med om, men jag får som vanligt fler frågor än svar på varje sådan föreläsning.. Kanske för att man är så van vid det pedagogiska perspektivet man har vid funktionshinder inom autismspektrum.. ;-) Men mycket han sa var bra och jag håller verkligen med om att gränser är viktiga!
Nu sitter mannen o uppdaterar hemsidn med bilder på de små och jag ska gå ner o plocka undan lite. Å pilla lite på sötnosarna! ;-)
Ha det gott o godnatten!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej svejs du!
Vilka söta små monster du har fått på bild idag. Vet inte om jag vågar ta hem en sådan.
Var rädd om nacken.
Kramissar
Marie

Anonym sa...

Hej Malin!!

Herregud va söta de är... Bruce & Donnie!!! *suck*
De ser helsköna ut hela högen!!
Själv e man hemma igen efter en helg i storstan... nu e man dock sjuk o hemma... men va fasen... de e rätt skönt de oxå... slippa det där stället kan vara nog så trevligt trots krämpor o så =)

Kramar Lotta

Zealous sa...

Hihi, har Edward förstorat läpparna? De ser så fylliga och fina ut på bilden... :-)

Kram,
N