onsdag, augusti 09, 2006

Trött familj..


Idag hoppade Wilma och jag upp vid halv nio, och nu, två timmar senare sover alla fortfarande, utom vi.. Vilken morgontrött familj man har! ;-)



Har ägnat morgonen åt vägning av katterna:
Dompan 5,2kg, har gått upp 1,3kg sedan hon kom hem från Maximus (eftersom hon löpte nästan hela våren i väntan på parning så var hon tunn som spagetti redan när hon åkte till sin pojkvän..). Fem kattungar? Vi får se efter nästa helg...

Bruce väger 4,7 kg.
Candy väger 4,6 kg.
Blossa väger 3,9kg.
Loppan vägen 3,5 kg.

I ärlighetens namn måste erkännas att Bruce Viggeson och hans moder är aningens feta... Men det gör inte något, för det är "lagom" fett, inte så att de lider av det.
Nu ska jag borsta o klippa klor, sedan ska jag sortera böckerna vi fick av min kusin och se om de går in i bokhyllan. Får se om jag hinner förbi antikvariatet idag för att lämna in böcker som vi inte behöver.. Och jag ska INTE på Rix Fm festival idag, för det är imorgon.. Snacka om att man har noll koll på dagarna nu när man har semester..
Har tagit kort på Bruce med tjejerna, att han står ut den katten! Lika cool o lugn fast han ligger helt inklämd mellan dem... Han är en goding!

Ikväll blir det lugnt, bara det gamla vanliga med städ o tvätt o matlagning och disk.
På återseende!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Men gud.... han e ju för skön den där Bruce!!! Han sover ju hur som helst var som helst!! =)
Kram Lotta som strax ska bada herr JW =)

Zealous sa...

Är det Bruce eller Stampe Kanin?!
Måste vara de gulligaste baktassarna jag har sett på länge! :-)

Lynxeyes-nfo sa...

Fniss... nä inte lätt att hålla hemlisar när det finns spioner ute!!! *hehe* Vilka ljuvliga kort på Brucen!! Han är som Ozzy en rikitg raggis som finner sig i det mesta... och sover på de mest udda platser!! O visst är det gossigt med de där stooora lunsiga tassarna *myyser* Ozzy hälsar att Bruce är en kille med stil... precis som han hehe...
Kramis!