torsdag, augusti 10, 2006

Stadsfest


Ikväll har vi varit en sväng inne istan på stadsfest, milda moses... MAja ville se Ola, så jag o sambon o Wilma satte oss i bilen o åkte in. Hur mycket folk som helst! Jag kan inte påstå att jag tycker dylika evenemang är någon större hit och inte heller var jag förtjust i någon av artisterna som uppträdde, men vad gör man itne för ungarnas skull? Efter Olas konsert tog vi oss fram till autografskrivningen och herrejisses vilket liv!!! JAg trodde att jag skulle få dåndimpen! Tjejerna var som tokiga och pojkstackarn skrev autografer och kramades för brinnande livet! Maja lyckades med bedriften att få kramar och autograf på armen och sedan var denna dagen räddad för henne! ;-)

Innan idag har vi grillat mumsiga hemmamarinerade grillskivor, ätit hasselbackspotatis och ugnsstekta grönsaker. Ungarna har varit o badat o spelat fotboll, jag har städat med sambon och Wilma har cyklat rätt in i buskarna! JAg har också plockat in bolådan o fixat till den, samt pälsvårdat katterna. Loppan o Blossa är i full päls, Dompan o Candy i nästan full päls och Bruce ser ut som en huskatt. Livet är orättvist! Har läst lite i min bok av Marian Keyes (en favvisförfattare, idag har jag skrattat högt så att familjen har tittat på mig med konstiga blickar o himlat med ögonen...) och sedan har det inte hänt så mycket..

Nu ska jag ner o mumsa i mig nåt gott, som typ ett knäcke med ost eller så och dricka en kopp kaffe. Tack o hej för idag och LYCKA TILL alla ni som ska till Varberg i helgen!

1 kommentar:

Lynxeyes-nfo sa...

halloj! Kan tänka mig att jag har någon liten tös här som hade varit störtavundsjuk på din Maja *fniss* om hon vetat... Tack för länken föresten ;-))
Klippa Ozzy... njaa :-)) DET tror jag nog inte jag vill... Schäfervalpar ska ju oxå ha lite krage eller??
Kramis!!