torsdag, augusti 24, 2006

Torsdag o snart helg..


Jisses vilket surr det är i vårt hushåll ständigt o jämt! Ikväll var det tjat från sonen om jag hade köpt hem bokplast för att svepa in hans spanskaböcker. Nix, det hade dåliga mamman såklart glömt.. Hysterin låg nära, så det var väl inte annat att göra än att skriva en lapp till herr spanskalärare och förklara att vi får slå in böckerna under helgen istället.. Herre jesus.. Ibland blir man så trött på lärare.. Jodå, jag har ALL tid i världen och ja, jag hinner med en dags varsel både slå in böcker och läsa läxor med de tre stora, lyssna på Wilmas dagissurr och dessutom laga god o näringsriktig mat samt följa med samtliga barn på deras aktiviteter och glöm för guds skull inte den sk kvalitetstiden.. Vi måste ju PRATA med våra barn.. Japp, någon som kan stanna jordklotet, för jag hinner inte riktigt med...? Nåja, skaffar man fyra barn utan att vara så pass ekonomiskt välbärgad att man kan jobba typ 25 % så får man väl skylla sig själv.. Och så värst näringsriktigt vet jag inte om korv med bröd o pulvermos är, men det var i a f vad vi åt i kväll.. ;-) Å jag har t o m hunnit handla både mat och kattfoder! Yihaa!! Konstigt bara att min son alltid tar upp alla sina "måsten" ungefär när det passar som minst..? Vet inte hur många gånger jag har stått klockan sju på morgonen o stekt pannkakor för att ungen kommit på att han visst skulle ha heldagsutflykt o matsäck för hela dagen med sig till skolan samma dag? Typ hundra gånger känns det som. TROTS att man frågar honom på kvällen om han har lappar eller annan info med hem, nääääe då... Sedan på morgonen kommer kallduschen.. Jaja, alla är vi olika, och det gäller att vara flexibel. Det tror jag att jag är, men det är skönt att gnälla av sig här. ;-)

Kattbebisarna är så söta! Helsöta! Jag är kär i dem alla!! Det är så spännande att se hur de utvecklas, det händer massor bara på en dag tycker jag! Tjocka som köttbullar är de också! Mumsebebisar! Imorgon kommer gudmor o klämmer o känner på dem, spå jag får väl köpa hem nån god fika att bjussa på som tack för all hjälp! ;-)

Annars händer det inte så mycket, jag ska jobba imorgon å jag får absolut inte glömma att köpa omslagspapper och födelsedagspresent till brorsan o Wilmas kompis imorgon (eller på lördag..). Vi har uppdaterat hemsidan med lite bilder också..
Nattinatti!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Vad skulle vi göra UTAN dina underfundiga, filosofiska texter Malin?
Svar: haft ett mycket tråkigare liv!
Kram till Er alla!

Zealous sa...

Jag tror säkert att spanskaläraren kan acceptera att böckerna är plastade i nästa vecka istället. Bättre sent än aldrig! :-)

Du kan väl plasta in dem med den tomma kattmatsförpackningen? På insidan brukar de ju vara fint silvriga. Luktar kanske lite konstigt, men man kan inte få allt!

Malin sa...

vanligt plastfolie kan väl oxå gå bra? :)
kram till dig malin, du är beundransvärd :)

Malena sa...

Jag instämmer med allas kommentarer! Ja vad vore livet utan Malins härliga blogginlägg???? Grått och trist tror jag!

Ja jag måste bara upprepa vad jag skrev i den andra gästboken: Edward är en biggus kattungus! Vad månde bliva!!

Kram kram
M

Anonym sa...

Här sitter man nu o vänter... på Häxaskrället som skulle varit här för nån timme sen... hon hade inte riiiiktigt allt med sig när hon åkte... typ plånboken!! Kan vara bra att ha liksom... så det dröjer ännu en stund innan hon dyker upp skulle jag tro... Men sen kör vi!! =D
Hörs snart igen!

Kram från oss!