söndag, augusti 20, 2006

Just nu...


..har vi inga kattungar till salu, men återkom gärna om en månad, då kanske de föds.. Börjar misströsta och är lite orolig för att något ska vara fel med Dunderklumpa Dompansdotter, som jag hoppas ligger inne i magen o sprattlar.. Inser att man nog ska vara lite försiktig egentligen, jag vet ju faktiskt inte om kattungarna mår bra.. Så nu oroar jag mig inte så mycket över att de inte kommer utan mer om det är fel på dem eller nåt.. Dompan är cool som alltid, har haft ont till o från idag, det märks på hennes stundom plågade blick och på andningen.. Men av erfarenhet (från mina egna barns födslar) så vet jag att man kan ha förvärkar lååååångt innan ungen verkligen ploppar ut. Jag har gått över tiden flera veckor utom med Wilma, som föddes på exakt utsatt dag.

Idag har Beirut fått sig en uppröjning, mannen har vikt ett ton tvätt och fixat all stryktvätt plus en massa annat som dammsugning mm. Jag har plockat o plockat o plockat o diskat o tvättat o en massa annat. Så vi har varit ohyggligt effektiva. Bruce Viggesson har gjort idoga försök att sätta på sin mamma idag, men det går hon ju inte med på, som väl är.. Loppis har varit på kelhumör o gosat, och Blossa o candy har varit som vanligt..

Tack o hej, från mej...

6 kommentarer:

Anonym sa...

Hejsan
misströsta inte ,dom kommer alla 7 men inte förrän imorgon jag börjar mitt jobb 12.30 så du kan ringa hem fram till 11.30 sen får du ringa på mobilen
kram från en väntande "farmor"

Anonym sa...

Ja, du får nog lyssna på "farmor". Hon vet säkert bäst som alla svärmödrar. Hu!! I morgon var det sagt ja. Men jag tror det blir inatt när lugnet lagt sig och alla sover utom Dompan som kör förlossningsrace i smyg.
Lycka till

Anonym sa...

Hihi det är mer än mina katter som draaaaaar ut på det hela!
Kram och lycka till!

Anonym sa...

Ja,just det kanske inatt ja, men nu är det iallafall måndag
kram från en orolig väntande "farmor"

Zealous sa...

Hänt något inatt?

Zealous sa...

Kommer förbi och kollar igen... :-)

Känns som att halva Sverige väntar på Dompans kattungar. Tyckte mig se henne på "Bet on net" eller vad det heter...