tisdag, augusti 22, 2006

Hujedamej så trött o glad jag är..

Jag har sovit nästan hela morgonen och fm. Vaknade av att dottern skulle ha papper påskrivna klockan 7.50, in i sängen igen och sov sedan till strax efter 11 då telefonen väckte mig och jag gav nog ett rätt förvirrat intryck eftersom det var från jobbet och min jpbbarkompis flera gånger undrade om jag verkligen mådde bra.. *fniss* Marie var förbi på lunchen o spanade på kattungarna, återigen är hon ju gudmor till en av våra kullar. Helt underbart att ha henne som stöd o hjälp, hon är betydligt mer organiserad än jag, som är en virrpanna, och det var jättetryggt att ha någon som uppmuntrade när jag lipade o trodde att både Dompan o kattungarna skulle dö! TACK, Marie, du är GULD värd!!

Bebisarna mår bra, Shantaram är en pipsill, Skorpan (Corps Bride) är ett matvrak, Edward är bara så cool och Donnie är ett än värre matvrak! Alla står kvar på vikterna utom Donnie, som har gått upp rejält! Alla fyra är rejält livfulla o pigga och går långa rundor i sin stora bolåda och mamma Dompan är så stolt över sina små. Just nu har jag inte någon favvis, alla är favoriter för de är så olika! Jättefina!! Men jag är ju partisk såklart! ;-) Jag tar inte så mycket bilder av dem än, vill att Dompan ska ha lugn o ro och kunna slappna av efter sin mastodontförlossning, men då o då kommer jag att lägga ut lite bilder på dem här. OCH DET ÄR SÅ SKÖNT ATT DE BARA ÄR FYRA!! Jag känner att jag verkligen kommer att ha tid med var o en och att det är så lagom! Perfekt, tack Dompan o Maximus!! Alla kattbarnen har jättemycket päls, riktiga raggarfrillor, men klart coolast är ju Edward! Han ser riktigt fräck ut, men är han 02 eller 03?? Tips o råd mottages tacksamt, för det där är jag inte så haj på...

Kullen kommer att heta "A tribute to Johnny Depp" eftersom min äldsta dotter (som är Dompans egentliga matte) är ett Johnny Depp-freak! Hon har fått bestämma namnen helt själv, men lite vägledning har jag gett. Och jag är också jättenöjd, tack Linn, det blev PERFEKT!

Nu ska jag ner o städa, igår gick hela dagen åt att häcka vid bolådan så det ser förfärligt ut... Dammsugning och disk och plock står på schemat o ikväll ska vi iväg på ytterligare ett möte.. Pust!
Tack för allas snälla ord om vår fina kull o än en gån tack för alla lyckönskningar!!

5 kommentarer:

Malin sa...

jag var ju bara "lite" off i min vision.. ;) det enda som stämde var ju att kattungarna leverades i tid. men nu vet ni kanske att jag egentligen bara gissar när era kattungar kommer, eller hur många de är? ;)
jag får kanske reklamera kristallkulan..

Malena sa...

Men hallå alltså finns det INGEN annan i din familj med 2 vuxna och fyra barn som kan dammsuga, diska och plocka när du är "ur funktion"???? Det låter så nedrans enformigt när det är du som drar hela det lasset.

Eller har jag missuppfattat ngt????

Undrar
snart feministen
Malena

Vildhjärtas sa...

Fniss.. Mja, om man ska tjat på alla barn så tar det längre tid än att göra det själv.. Och mannen var iväg på Majas ridning och var därmed uppbokad hela kvällen.. Sånt är livet! ;-) Ungarnas intressen gör att en (oftast Stefan) får köra och jag (som inte har körkort) får stå för marktjänsten.. Så håll i hatten, här är det jämställdhet som gäller, men tyvärr så blir det rent praktiskt jag som får hålla till i hemmet mest.. :-/

Anonym sa...

Aldrig funderat på att försöka ta körkort själv? Jag är heeeelt övertygad om att du skulle fixa det med bravur, se på allas våran Bråkmakarlotta som fixade det med glans!
Det är ALDRIG försent att lära sig något nytt Malin och som sagt jag tror du skulle fixa det lätt som en plätt!!!
Kram

Zealous sa...

Körkort är en attans bra investering! *hejjar på*