måndag, augusti 21, 2006

Måndag, kommer de idag tro?

Igår kväll vid 22-tiden trodde min stackars sambo att Dompan var död! Hon låg utslagen på hallgolvet, helt inne i sin egen lilla värld.. Verkade inte bry sig om något mer än sig själv och sina värkar. Hon är totalfokuserad! Hela natten har hon haft värkar, men bara öppningsstadie-värkar. Inga riktiga krystvärkar. Hon är helt innesluten i sin egen lilla bubbla, verkar inte bry sig överhuvudtaget om omvärlden. Hon har också kräkts lite. Nu vid halv nio är hon gulslemmig därbak och slickar sig mer frenetiskt, men är ändå väldigt loj och seg.. Allt går i slowmotion. Hoppas det händer något snart! Ungarna rör sig inne i magen och jag hoppas att de mår väl! Återkommer med rapport under dagen..

9 kommentarer:

Zealous sa...

Ojoj, vad spännande!

Lynxeyes-nfo sa...

Späääännande!!! Håller tummarna, kikar in snart igen!
Kramis

Zealous sa...

Nu är det längesedan du uppdaterade, är det bebisar på gång? :-)

Lynxeyes-nfo sa...

Häääänder det något?? *nyyyfiken*
;-)))

Anonym sa...

hallå? har de kommit? hur många?
krammmmmmar!

restless sa...

nog för jag vet hur plågsamt seeeegt det är att vänta, men inte blir det roligare för att alla tjatar och frågar - så jag måste skriva jag med ;p håller tummarna att allt går bra! mindfields- du som alltid gissar rätt kan väl bara ta och berätta för oss alla när det är dags?!

Malin sa...

ok om jag ska läsa korten nu då.. så har de redan kommit, allra senast ikväll. 5 el 6 st :) känner inte riktigt fördelningen av honor o hanar, men troligtvis fler honor. :) malin, säg att jag har rätt :)

Anonym sa...

Hmm, hmmm, hmmmmm
Nu är dom väl framme i alla fall!
Mitt synska sinne säger mej att det är två helsvarta och fyra svart-vita än så länge. Ser inget silver, men det är väl svårt att se än så länge. Dessväre ser jag inga blå. Hoppas jag har fel!!!
Bilder...Bilder....

Anonym sa...

Grattis, grattis grattis
Vad duktiga ni är alla tre, Dompan och ni två barnmorskor
Kollar snart igen
Kämpa på! Här kommer massor med kramar så ni håller orken oppe