fredag, juni 02, 2006

Sjuka barn!


Idag har jag även tioåringen Maja hemma, för hon har feber och känner sig hängig... Själv känner jag mig piggare, men jag har fortfarande ont i nacken som bara den. Inte bra, helst inte med tanke på att jag i helgen ska bära katter och med min vanliga tur lär det väl bli jättekatter... ;-) Bara att försöka ta det lugnt idag och försöka låta nacken vila inför helgen.. Inga starka tabletter har jag heller kvar, och tur är väl det egentligen, för jag blir ju rätt lummig av dem och det är ju inget vidare. Jag kunde efter lite tankeverksamhet i går konstatera att jag inte har tagit de starka tabletterna på nästan ett år! Tji fick farbror doktorn som trodde att jag skulle behöva dem jämt! Tur att man har en underbar sambo som sköter nästan all dammsugning och grovstädning hemma! Och märkligt nog så blir inte nacken sämre av att jag går assistent ibland på utställningar. Tror jag inte... Fast det har ju varit betydligt fler utställningar än jag brukar åka på nu en period, så det kanske är det som har gjort att nacken är knas igen nu? Jag vet inte, men nu blir det ju bara denna helgen o så nästa helg med kattutställning, sedan tar vi en lååååååååång semester från allt sånt arbete. Det har nästan varit lite väl mycket nu, jag känner att vi behöver en paus och bara mysa i familjen ett tag.

Idag blev det ett foto på Wilma igen, med sin älskade ballong som föreställer Svampbob Fyrkant.. Mormor, morfar o barnen var på Gullabo marknad för ett tag sedan och mormor erbjöd Wilma en ballong. Hon höll nästan på att svimma när Wilma ratade alla rosa och puttinuttiga ballonger o istället valde den mindre söta Svampbob... ;-) Han börjar dock tappa luft nu och pinnen man håller i är tejpad ett antal gånger.. Men han är ändå älskad av Wilma! När jag ser bilden tänker jag återigen att vi MÅSTE måla om i hallen! Men frågan är när....?

Igår och i förrgår var det ju världens uppståndelse över fildelarna som hade haffats och sajten Pirate Bay lades ner. Jag måste säga att jag blir faktiskt lite upprörd över det! HUR kan man prioritera att jaga fildelare och avvara 50 poliser för att haffa dessa? Helt absurdt med tanke på hur många människor som blir mördade och misshandlade varje dag! Varför är det alltid pengar som styr före människors väl och ve? Jag har precis läst ut boken Asyl av Liza Marklund och då får man verkligen en inblick i hur dåligt vårt svenska rättssystem fungerar när det gäller kvinnovåld, men då avvaras inte 50 poliser för att förhindra det. Istället jagar man fildelare... Allt för att folk som redan tjänar mycket pengar ska tjäna ännu mera! Själv laddar jag aldrig film eller musik, jag använder datorn till att surfa på kattsidor och annat intressant, men när man ser hur mycket en cd-skiva kostar och ser alla pengar som läggs ner på att marknadsföra artister så blir man ju nästan mörkrädd.. Vore det inte billigare o enklare att sänka priserna på skivor och filmer så skulle ju folk förmodligen inte bemöda sig med att försöka ladda? Men då skulle väl bolagen få hjärtsnörp av rädsla för att förlora några kronor... Jag tycker i alla fall att det är LÖJLIGT! En sak är väl att komma åt dem som säljer piratkopior istället för att jaga dem som laddar för "eget bruk" men jag antar att det är svårare? Nåja, jag hoppas verkligen att de uppgifter som tyder på att Sveriges justitieminister går i USAs film- och musikindustris ledband är falska... Annars vore det ju alldeles förskräckligt! Lite roligt är det att läsa om dessa "Arga Unga Hackares" svar på det hela, nämligen att hacka Antipiratbyråns sajt... Ryktena i tidningen säger även att de nu startar upp Pirate Bay igen... Jag kan inte låta bli att tycka att de är lite roliga!

I eftermiddag bär det iväg till Örebro, jag strök all stryktvätt igår och utställningsväskan är packad (utan Loppan i, hon brukar annars försöka få följa med genom att gömma sig i väskan...). Nu har jag bara lite småplock att packa sedan ska jag plocka ur diskmaskinen och laga lunch. Resten av tiden ska jag vila nacken.. Nakenkatten "Bruce Utan Tofsar" har legat hela morgonen hos mig o gosat som ett troll! OCh nu sitter han här o tittar ut genom fönstret på alla småfåglar som flyger runt utanför! Sötmissen!

Ha det gott i helgen så återkommer jag med resultat och bilder (hoppas jag, jag brukar ju glömma fota på utställningar...) i nästa vecka..

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hallå Malin,

Hoppas att det gick bra & att värken i nacken försvann i tid... inte kul att ha ont.

HA HA, jaså The Boss namn har spridit sig även till Vimmerby! Härlgit! Jag skulle velat se tofsarna som Viking så snällt delade med sig av till Bossen... ;-)

Är förstås spänd på resultat & så... men får vänta tills imorgon!

Kramiss!
Malena

Anonym sa...

Nämen tofsarna ÄR ju med på bild i bloggen! HA HA!!! Heelt underbart!

LUV YA Vimmerskogens! Ni är underbara!

Malena :-)

Anonym sa...

I'm impressed with your site, very nice graphics!
»

Anonym sa...

Hi! Just want to say what a nice site. Bye, see you soon.
»