måndag, juni 05, 2006

Örebrorapport


Idag har jag o grabbarna på jobbet varit på heldagsutflykt, jättehärligt!! God mat, ute hela dagen och solat på varsin filt, ibland bara ÄLSKAR man sitt jobb. Underhållning i form av fotboll och kapplöpning har vi också fått, de är helt underbara killarna!!

Jag kom hem sent igår från Örebro, med två Ex 2:or i bagaget och en superlekfull Bruce Viggesson. Kameran hade jag inte glömt, men eftersom jag gick assistent (och det var inte något latmansgöra eftersom det var en assistentutställning... Hujedamej, mina fötter blir nog aldrig sig mer lika! Och frågan är om de någonsin slutar lukta...? ;-)) så hann jag givetvis inte fota något... Eller hann o hann, men den lilla tiden man inte jobbade så ville man ju gulla med Bruce eller mingla med andra kattokiga! ;-) Vi bodde hos Raggarbjörn med ägare och det var helt underbart att återse denna gosekatt! Och vad STOR han är!! Jättehög, jättelång och jättegrov!! En superkille! Dessutom är han ju en underbar katt, kärvänlig och gosig och mysig på alla de sätt och vis! Raggarbjörns ägare Janne och Carina är supertrevliga och vi hade det underbart som gäster till dem! Vi fick god mat, trevligt sällskap och varsitt "eget" rum, så det var ett perfekt boende mitt ute på landet utanför Örebro! Gud så skönt det var som motpol till sunkiga vandrarhem o sånt som man brukar få sova på.. Tur att man känner lite gästfria människor runt om i Sverige så att man kan få sovplats när man flaxar runt med sina katter! ;-)

Så till ex 2:orna då... Hmmm... Jag kan absolut inte säga något om det egentligen, Bruce skötte sig ypperligt och fick strålande bedömningar, men den där Mandel hade både vassare öron och bättre päls för dagen, så vad kan man göra? Jo, vi grattar Mandel, Häxan o Lotta för en god match och hoppas att vi får revanch!! Och jag blev inte ens sur över att domarna satte Bruce som Ex 2!! Domareleven satte dock Bruce som etta på söndagen och det var ju lite skoj och fick mitt hjärta att klappa lite extra stolt! Nåja, Bruce har gott om tid på sig att utvecklas och han är allt jag har önskat (förutom att han inte har tofsar på öronen då, det stör mig!) så jag är glad och nöjd för att domarna ser honom som mycket lovande och fin och att de ser samma kvaliteter som jag tycker mig se i honom! Jätteroligt!

På lördagen gick vi assistenter hos Hannah Jensen, jag o Marie. Det var Maries första gång som assistent och hon är ju bara så duktig!! Hon höll ordning o reda på allt, visade katterna jättebra och det var jätteroligt att jobba med henne!! Hannah är rolig att gå assistent för, eftersom hon pratar och förklarar så mycket om vad hon ser hos katterna och vad hon önskar att de hade. Jätteduktig domare! Om Bruce skrev hon: "Fin ung jämn kille.". Bruce blev ex 2 av 3. En massa folk träffade jag och jag orkar inte rabbla upp alla, men det var jättetrevligt att träffa både nya o bekanta ansikten igen! En del sura katter hade vi, men det gick bra trots allt. På kvällen åkte vi hem till Carina, Janne och Ragge och fick goda bakade potatisar med supergoda röror till.. MUMSIGT! Jag badade senare i deras jacuzzi... Mmmmmmm.... Det var en lisa för själen. Underbart trevliga och gästfria människor och Ragge har ett underbart liv hos dem, det är jag helt övertygad om!

På söndagen gick vi assistenter hos Raymond Alessandro Saetre, och det var också jättekul! Raymond är ju också duktig på att informera om vad han tycker om katterna så ur assistentsynpunkt hade vi en kanonhelg! Två duktiga domare som dessutom tyckte att vi var helt ok som assistenter, jätteroligt! Britt-Maria är ju också jättebra att ha som assistentansvarig och alltid så trevlig o rar! Henne gillar jag skarpt! Det var KUL att vara på Nerks utställning, jag har ju aldrig varit på någon av deras utställningar tidigare. Allt flöt på helt ok och det var proffsigt arrangerat med bra domare och jag är jättenöjd med vår helg! Ett minus var maten! Jag hade ganska höga förväntningar och det var helt fel, för det var inget vidare gott... Tyvärr, men det var nog ockås enda minuset på helgen! Vi hade en del surisar (katter), men trevliga och sympatiska ägare och allt flöt på ganska bra. På söndagen träffade vi våra favvisar, Annette, Göran o Malin från S*Stjärnskogens och det var ett kärt men alltför kort återseende. Tur att de kommer hit i helgen så att vi kan "tjata" lite och ha det trevligt. Aliosha Romero dömde Bruce på söndagen och han hade en domarelev som valde Bruce som etta före Mandelbarnet! Då var jag glad! Aliosha tyckte väl att Bruce var ok, han skrev: "Lovande vacker kille!!" och det var ju trevligt att läsa. Eftersom Mandel senare blev nominerad till panel så kan man ju säga att Bruce blev nom-2:a... Hehehehe... Synd att inte Mandel blev BIS, då hade ju Bruce blivit BIS-2:a!! Hahahaha!!! En annan som blev BIS var Terrie Viking, så TÄNK om tofsarna han hade skickat till Bruce hade passat (det funkade inte med superlim, tyvärr...), DÅ minsann... ;-))))

Nu ska jag ägna kvällen åt man och familj och så ska jag titta på "Bonde söker fru". Jag såg yttepyttelite av det nån kväll och det verkade jätteskoj, så nu ska jag se repriserna. Imorgon är det styrelsemöte och det lär väl ta hela dagen eftersom vår utställning är i helgen... Hmmm... Å sedan ska jag bada Jaffa Blå och sy klart puffarna och ringa en massa samtal och baka tårta till skolavslutningen och fixa barnens kläder inför tisdagen o så alla andra sysslor som tar sin lilla ti. Tur att man har en underbar sambo som gör minst hälften, det underlättar! ;-)

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Malin!
Tackar för alla superlativ vad det gäller Mandel!

Anonym sa...

Har provat att skriva här tidigare men inte lyckats men nu verkar det som om jag fått kläm på det!
Ser fram emot att träffa både dig och Bruce Wiggesson i helgen och vi kommer säkert att mötas måååånga gånger framöver.
Nu väntar jag på kull född 06-06-06, va tror du om det är det ett dåligt "Omen" eller bara typiskt Häxkatter!
Kram från Aggie!

Anonym sa...

Heeej Malin!
Verkligen kul at ses igen!!
Har nu fixat så Mandel levereras till Kalmar på lördag, så då blir det returmatch skulle man ju kunna säga =) Må bästa katt vinna, för min del får gärna Bruce vinna denna gången, för han är en lite goding helt klart!! Fast jag undrar om Häxan håller med *hihi*
Hann ju inte att säga hejdå i söndags ju... får väl ta det en annan gång då...
Nu har jag iaf uppdaterat både blogg o galleri...*puh*

Älskar verkligen att läsa i din blogg, händer alltid nåt kul o du skriver bra!! Så nu vet du det!

Kram Lotta, Mandel o de övriga fyrbeningarna =)

Anonym sa...

Your site is on top of my favourites - Great work I like it.
»