torsdag, juni 01, 2006

Hängig!



Idag har jag varit hemma från jobbet, för jag har drabbats av samma influensa som sambon har haft, dvs ont i hela kroppen (och främst då nacken som väl är min svagaste punkt..), ont i huvudet och halsen samt känt mig som sju svåra år.. Wilma var snörvlig o snuvig, så hon fick också stanna hemma. Jag började morgonen med att se till att de tre stora kom upp (Linn snabbt uppe som vanligt, Sacke o Maja riktiga drönare..) o fick frukost i magen innan skolan. Det är en kul fenomen, för själv har jag aldrig ätit frukost och eftersom vi får frukost på jobbet klockan 9 varje morgon så klarar sig magen hyfsat bra ändå, men barnen är riktiga frukostmänniskor. Tur att man kan ge sina ungar bättre vanor än man själv har! ;-) Jag slängde också in en maskin tvätt i tvättmaskinen och fyllde tumlaren med det som hade tvättats igår. Vår tvättmaskin används flitigt! Sedan satte jag mig på altanen med första delen av morgontidningen, en kopp kaffe och en cigg. När de stora hade travat iväg till skolan tittade Wilma o jag på tv en stund och jag hann också med en liten stund framför datorn innan jag blev helt färdig och fick gå till sängs. Jag sov i flera timmar och när jag vaknade hade jag feber och frös nåt förfärligt. Det är trist att vara sjuk!! Jag har inte tid med det!

Wilma har annars roat sig under dagen genom att leka tiger med Bruce... Hmmm... Han har blivit nerbäddad i en kattlåda (som jag vanligtvis har på utställningar och har tagit fram eftersom jag ska ha med den imorgon på Örebroresan) och sedan har han blivit översållad med hennes smådjur... Och katten han bara sover.. Märkligt det där med hankatter, jag har aldrig fattat vitsen med att ha hanar innan, för jag vill ju ha kattbebisar, men efter den här katten förstår jag till fullo skillnaden i mysfaktor! Dompan är ju visserligen gosekatten nr 1, ska ligga varje kväll på mitt bröst o sova, och Loppan har ju sina ryck av oerhörd kärvänlighet, men i allmänhet är de inte lika toleranta och coola som Bruce är (åtminstone inte de honor vi har och har haft även om de är underbara!). (Om min sambo såg detta som jag nu har skrivit skulle han genast dra en snabb slutsats och säga att det är likadant med kvinnor o män.. ;-))) HAHA, det är inte alls samma sak! Eller?!)

Imorgon bär det iväg till Örebro! Hoppas hoppas hoppas jag inte blir mer hängig under helgen, men jag ska ladda väskan med alvedon! Och jag känner mig på bättringsvägen.. Har bara lite ont i huvudet nu.. Vi har ju också förmånen att få bo hos Raggarbjörn och hans ägare och jag längtar efter att få träffa både dem o Ragge! Så snälla o rara som upplåter sitt hem till oss galna kattmänniskor, jag blir riktigt rörd över deras vänlighet o gästfrihet! Tur att det finns sådana människor! Jag har ikväll modulerat om receptet på kolapaj och gjort den för att Marie och jag ska ha nåt gott att fika på på vägen upp till Örebro. Mumsigt värre! Hoppas vi hittar nån fin plats där vi kan fika!

Jag har nog gjort det mesta jag borde ha gjort både inför denna helgen, utom packat.. Och burskynkena har jag inte heller strykt... Hmmm... Med andra ord har jag en massa att göra.. Jag har nog egentligen inte gjort nånting när jag tänker efter... :-/ Och jag har ännu inte tagit tag i min stryktvätt, men tvättkorgen är tom nu i alla fall. Så nu bär det ner för att stryka eftersom jag har blivit informerad om att det saknas jeans i garderoben... ;-) Bäst att ta tag i det då. ;-) Vem vill att ens barn ska gå jeanslösa till skolan? )Kanske sopmamman som skickar minstingen till dagis med kattpiss-hjälm på huvudet? :-D Skojar bara.. ;-))

2 kommentarer:

Anonym sa...

I love your website. It has a lot of great pictures and is very informative.
»

Anonym sa...

Your are Nice. And so is your site! Maybe you need some more pictures. Will return in the near future.
»