tisdag, maj 30, 2006

Idag är jag trött på allt...



...nästan... En massa på jobbet som jag borde göra, men jag har också en massa möten på skolan, ungarna ska sluta skolan snart o diverse annat PLUS att jag ju så ambitiöst anmält mig till utställningar i massor... Pust... En hel del på den "privata" fronten med andra ord och regnet har öst ner till o från och allt känns just nu mest pestigt...:-(

En av alla de "pissiga" saker som har hänt idag är att jag fick ett kryptiskt meddelande på Wilmas dagishylla: "Cykelhjälmen ligger i pannrummet"... Hmmm... Jag travade in i pannrummet på dagis o hittar hjälmen i en påse... Hmmmm..... Jag frågar en dagisfröken varför och hon säger med lite smått generad min att den luktade kattkiss och att en av fröknarna kände av sin allergi! Hade jag kunnat försvinna där o då hade jag varit lycklig! Hela huvudet kokade av min rodnad och jag skämdes enormt! Stressade mamman som ilar iväg till dagis med cykel o unge och cykelhjälmen full av kattkiss! STACKARS BARN!!!! Och min nästa tanke var att nu har Bruce redan börjat strila... :-((( Jag tog den nerkissade o illaluktande cykelhjälmen med mig hem och bad en stilla bön att stackars dagisfröken inte skulle bli riktigt dålig och undrade vad i hela friden jag skulle ta mig till om Bruce redan har börjat strila. Tankarna snurrade fort, det vill jag lova! Hem och runt i lägenheten med idoga sniffningar och doftsökningar, nästan som en blodhund... Inte luktade det kattkiss nånstans! Till slut kom jag på att Wilma i förrgår glömde sin hjälm ute på täppan och troligtvis har en utekatt kissat i den! (hoppas det i a f)... Men hur i herrans namn jag kunde trycka på en nerkissad, hankatts-stinkande cykelhjälm på ungens huvud i morse, det fattar jag fortfarande inte... Får skylla på min fruktansvärda morgontrötthet... :-/


Mitt i allt detta tråk så ligger det ett brev i postlådan, till "Bruce the boss".... Hmmmm... först undrar man ju vad i hela friden det är, men när jag öppnar det så skrattar jag så att tårarna trillar!!! Bruce har fått tofsar!!! Jag har ju klagat o tjurat (även om jag älskar Bruce som han är) eftersom det råder viss örontofs-hysteri (inte minst hos mig... ;-)) så ser Bruce öron ut ännu mer som rundöron och lite tofsar skulle få honom perfekt! (i mina ögon alltså! ;-)) Och här kommer det tofsar och ett brev som ju fick mig på alldeles ypperligt humör! TACK söte Viking, du är en underbar kille och dina ägare är helt outstanding underbara!! You made my day! :-D

Ikväll har jag haft en hastig visit hos vår fd foderkatt Jaffa Blå, som bor hos Gertrud o Elin. Jaffa Blå är...maffig...om magen.... Hon ska ställas för första gången på ett år nästa helg här i Kalmar och jag ska dit o bada henne nästa tisdag... Puh! Lite smal öronbas och lite runda ögon, men annars är Jaffa en fin kastrattjej. Dock styr hon sin familj med järntass (förlåt Gertrud, men det gör hon!;-)) och vi får väl se hur hon uppför sig på utställningen...

Nu ska jag gå o slänga alla barn i säng, för det tar ju sån evinnerlig tid varje kväll att få alla att göra det de ska, dvs sova... Och det är definitivt inte roligt att försöka väcka dem morgonen efter...
Ha det gott!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Halloj!
Va kul att du oxå skaffat blogg!!
För visst händer det grejer mest hela tiden =)))
Snart är det som sagt Örebro, jiho!! Är så himla nervös redan... Men kul ska det hur som helst bli, hur det än går... =))
Ses snart!

Mjau från Lotta o Norrbaggarna 5 =)

Anonym sa...

Vad kul att läsa din blogg.

Har själv varit sugen ett tag, man borde kanske börja... :-)

Anonym sa...

Your are Nice. And so is your site! Maybe you need some more pictures. Will return in the near future.
»

Anonym sa...

Very best site. Keep working. Will return in the near future.
»

Anonym sa...

Hallo I absolutely adore your site. You have beautiful graphics I have ever seen.
»