fredag, februari 05, 2010

Fledagsmyyyyyyyyyyyyyys! Å lite disco..

För vän av ordning måste jag berätta att Lillsnigel W minsann inte alls kom för sent i onsdags, detta berättade nämligen mannen för mig efter att ha läst bloggen. "Du, det var faktiskt flera barn och föräldrar i gången utanför klassrummet så vi kom inte alls för sent. De hade inte börjat än!" Jag noterar detta. Jag noterar åxå att jag nog tror att de i egentlig mening kom för sent, med tanke på klockslagen, men förmodligen hade snöovädret gjort att fler föräldrar än vanligt också kom för sent. Nåja, de slapp ju skämmas i a f! Det är bra! :o)För övrigt har lillsnigel varit febrig o haft ont i huvudet i två dagar, alltså har hon fått vara hemma från skolan. Undras just hur många läxor hon får nu? Sist hon var hemma från skolan med sina svinkoppor så fick hon ungefär 25 sidor läxa.. Har jag sagt att hon går i ettan?

Nu verkar dock feber o huvudvärk vara ett minne blott, för nu ägnar sig lillsnigel åt att spela elorgel, eller keyboard, som det heter numera.. Ikväll vill hon gå på skoldiscot. Okey'rå! Ingen feber, då kan hon nog orka med ett disco. Själv ska jag susa hem till en kompis o dricka vin o äta snacks. :o)

Sonen har haft problem med sitt spel WoW. Någon har hackat hans account (konto) och spelat med hans "karaktärer" (gubbar). I flera dagars tid har han därför ägnat sig åt att ringa supporten, prata engelska och maila flera mail på engelska för att få tillbaka sitt account. I går funkade allt klockrent igen, och sonen var lycklig. Ännu lyckligare var han när han glädjestrålande kom uppspringande till mig o nästan i extas vrålade "Vet du vad som har hänt?" Nope. "Den som snodde mitt account har levlat upp min karaktär så jag har mycket högre level nu!Skitbra ju!" Ok.. Jag fattar lite.. Alltså har hans gubbe hamnat högre upp i ranking och kan utföra mer konster o har bättre egenskaper tack vare att den som snattade kontot o gubben ett tag spelade upp den. Ungefär som om jag skulle få tre hönshus till i Farmville antar jag? Sonen och jag lever i skilda världar. Eller kanske inte?!

Helt plötsligt, när man sitter här i godan ro o surfar, så går strömmen. ALL ström utom den till kyl o frys (tack för det!) Panik!! Ringer elbolaget, näe då, det funkar från deras håll o de sänder ut el. Ringer fastighetsskötaren, och hamnar i kö.. Till slut kommer jag fram, på mobilen, för givetvis har vi bara eldrivna trådlösa telefoner här hemma.. Gubben som svarar är samma charmknutte som vanligt, o han undrar om jag vill att han ska komma.. Typ gärna. Typ genast. Han masar sig hit och börjar mixtra o dona. Jag har dragit ut alla elsladdar men ändå vill inte vår installerade jordfelsbrytare funka. Så småningom visar det sig att vår köksfläkt har ballat ur o förmodligen fått kortslutning.. Phui.. Alltså inga små gnagande katter som förstört elsystemet, thank you! :o) Givetvis hade herr Charmknutte ingen möjlighet att fixa det nu, men han skulle ta kontakt med en annan snubbe som kommer i nästa vecka.. "Äger ni er lägenhet?" Japps. "Då får ni betala det själva, vi skickar räkning!" Tack. Eller kanske inte.. Jävvla skithus, vi har haft problem med fläkten innan eftersom den läcker in vatten, frågan är då om vi verkligen ska betala? Om hela systemet är fel på (vilket flera grannar har berättat om) är det då vårt ansvar att se till att det lagas? Förmodligen. Blir lite svettig, det kommer nog att bli en dyr affär det här.. Blodpudding o falukorv i tre månader, kids! Välkommen till de fattigas vardag.. ;o)

Nu måste jag jobba i kapp allt som jag inte hann göra när jag vankade runt här i flera timmar alldeles strömlös och med ångest o oro högt uppe i halsgropen.

Ha det gott allsammans o kramar!

1 kommentar:

RosaMilton sa...

Vår spis slutade ju funka lagom till julafton. När reparatören behagade ha tid att komma (7 jan) visade det sig vara en felmonterade sladd = kortslutning = 1000 kr för något som tog 5 minuter att fixa. Surt! Speciellt surt när det är något som är fel gjort. Hoppas på bättre tur för er...