fredag, mars 13, 2009

Sista jobbdagen den här veckan - äntligen helg!

...å jag är ledig hela helgen lång eftersom jag i min enfald trodde att jag skulle upp till SK på utställning! Fast jag tänker inte klaga över det, det är första gången någonsin jag inte har kommit med på en utställning! Så då är det väl på tiden att man får missa en nu då! Värre känns det ju för de stackare som anmäler o anmäler o anmäler, men som aldrig kommer med trots att de betalar första dagen... Nåja, jag tycker fortfarande att alla vi som ägnar oss åt kattutställningar ska "dela med oss" av kakan och även låta nya förmågor få en chans att visa upp sig.. Lilla Coco ska i a f tävla i kullklass i helgen, så hon har turen att få träna lite, det är bra. Lite humor var att det idag ramlade in ett mail om att jag var välkommen som assistent på utställningen.. Tror inte att jag kommer att åka till Stockholm tur o retur för att assistera när jag inte fått med ngn katt... ;o) Verkar vara lite vajsing med kommunikationen, men å andra sidan så finns det säkert legitima orsaker för det.

Annars inte mycket nytt på fronten.. Dolores har fått komma hem till sina mattar, och jag har sovit fram till kl. 18 i går.. ;o) Tänk så skönt det är att sova! Det är största fördelen med att vara nattjobbare, att man med gott samvete kan krypa till kojs sisådär klockan kvart över åtta på morgonen när man o kids åkt till skolan... Mmmmmmmmmmysigt! Sen måste jag alltid sätta klockan, annars kan jag sova alltför länge.. Glömmer aldrig när jag vikarierade på mitt förförra jobb för en nattpersonal som var sjuk.. Mina tre ungar var hos sin pappi, och jag lade mig för att sova, eftersom jag skulle börja jobba klockan 21.. Döm om min förvåning när så telefonen illringde flera ggr.. Jag masade mig upp för att svara och det var min jobbarkompis i luren.. Hon undrade vart jag var eftersom klockan var 21.30... Gissa om jag rusade till jobbet (som låg ca 5 minuters promenadväg från mitt hem, som väl var!)!!! Mina jobbarkompisar bara garvade... :o) Nåja, på den tiden var jag ensamstående med Maja 2,5 år, Sacke 4 år och Linn 5 år, plus att Linn hade haft kikhosta varpå jag var uppe varannan timme nätterna igenom när de var hemma för att trösta henne o hjälpa henne genom de värsta hostattackerna.. Så jag kan lätt säga att jag var konstant trött under flera års tid.. Därmed kanske inte så konstigt att man bara sov o sov o sov när man hade chansen... ;o)

Bilskrället roade oss inte särskilt mycket när vi upptäckte att låset till bakluckan strulade igen.. Trippelsuck.. Här har vi betalat många många pengar för att fixa skrället o sen funkar det inte ändå.. Så mannen får åka tillbaka o så får de fixa det ordentligt den här gången!

Helgen ska vara lugn har jag bestämt, men det brukar dessvärre aldrig bli så... Jag ska plocka o dona hemma, sen ska jag inte göra så mycket mer.. Skura kattlådor, dammsuga, städa o sånt ska jag försöka hinna med imorgon innan alla ungar kommer hem från skolan, men sonen har väl med sig kompisar hem o sen ska det fikas o spelas o helst sovas över också.. Härligt att ungarna har kompisar, men jag tycker det blir aningens mycket med allt ibland.. De blir ju så många.... Förhoppningsvis blir Ushki pappa i helgen, så det är av högsta prioritet att se vad det blir.. Än så länge verkar mamma katt ha klämt dem inne, så jag hoppas få vara med o se de små nyföddingarna.. :o)

Ha det gott o simma lugnt!

Inga kommentarer: