måndag, mars 09, 2009

Väntan på bebisar..


..fast det är inte mina eller mina katters, eller delvis.. Ushki ska förhoppningsvis bli pappa i veckan hos S*Fairyhearts, och det blir jättespännande!! Den här veckan innehåller läkarbesök o tandläkarbesök för kidsen, födelsedagskalas (Linn blir 16 år på onsdag!!!), bilservice o däckbyte samt fönsterbyte på bileländet, tillbakalämnande av Dolores i Nybro, skjutsa Lillvit till djursjukhuset för kastrering och så ska mannen tillbaka till läkaren för diverse återkontroller.. Han är nog lite för stressad tror jag.. ;o) En del nätter ska jobbas också, plus allt "vanligt" som ska göras, och idag försökte jag sova lite längre för att orka vända till mitt nattdygn inför morgondagens första jobbnatt på länge. Sen väntade storstäd, efter helgens andra aktiviteter såg hushållet mer ut som ett nybombat Beirut än någonsin.. Döm därför om min förvåning när jag masade mig upp vid 11-tiden o såg att hela bottenvåningen var avplockad o tillfixad, plus att diskmaskinen var igångsatt! Tack, Linn, det var guld värt! Så jag dammsög o torkade golven plus tvättade lite, men allt tråkigt plock slapp jag och det var gudaskönt!!

Annars inte mycket nytt under solen.. Har fortsatt halvt om halvt huvudvärk, och känner mig tung i huvudet.. Å hälen är fortsatt ond, jag undras just om jag möjligen kan ha trampat in nåt konstigt i den? Min kattklubb o jag är på samma plan igen, så jag är glad att slippa sånt tjafs, och jag ska hålla mig ganska soft från kattvärlden ett tag nu. Jag behöver få lite distans känner jag, det har varit mycket kattifierat de senaste åren.. Var en kort sväng inne i stan där jag hittade grå jeans till Sacke för den fantastiska summan av 50 kr!! Billigt! De var jättefina, och eftersom han växer nästan en storlek varannan månad så känns det inte som att man har lust att köpa dyra byxor som varar bara ett kort tag..

Nu ska jag softa en stund, läsa en bok och glädjas åt att Wilmisen redan sover och att hushållet är i lugn o harmoni (för stunden i a f! ;o)) och njuta av att jag förhoppningsvis kan hämta hem Coco nästa helg! Hon ska träna på att ställas i kullklass till helgen, det blir spännande också!

Ha det gott allesammans o gonatten!

1 kommentar:

RosaMilton sa...

Googla på hälsporre om det kan vara det du drabbats av. Har du bra arbetsskor?