torsdag, januari 15, 2009

Natten som Gud glömde...

I natt har jag jobbat, och jag har verkligen jobbat, vill jag understryka! Cyklade till jobbet o var framme lagom till 21.10 och såg till min förvåning att marchaller lyste upp min väg sista biten. Nåväl, som den synnerligen frånvarande person jag är så reagerade jag inte nämnvärt på det, utan travade in på jobbet.. Kunde direkt konstatera att OJ, så smutsigt det hade blivit på mina lediga dagar!! HUR smutsigt som helst!! Stackars mina nattkollegor, förmodligen hade de inte hunnit städa ö h t om det varit struligt om nätterna, tänkte jag, för jobbar man med människor så kommer de i första hand och städningen i andra hand. Har man otur så larmar alla boenden i omgångar natten lång och då hinner man inte med mer än det mest primära.. Hela diskbänken var också smockfull med disk och det var allmänt rörigt! Öhhh... Å en massa bord stod överallt.. Nu är jag ju inte direkt ett snille, men ibland är jag mer än lovligt korkad. Min kära kollega undrade lite försynt var jag hade varit under kvällen? "-Tja, jag har varit hemma, full snurr som vanligt!" svarade jag.. För det visade sig att jobbets anhörigträff hade varit under kvällen, och jag var dessutom den som för några veckor sedan skrev ut inbjudningarna... Ridå, liksom.. Siffror, datum o nummer är inget kompatibelt med min hjärna och minnet är ohyggligt uselt, så det var bara att erkänna att jag hade glömt! Nåja, det var väl ingen större fara, och eftersom det varit fullt hus så hade smutsigheten sin förklaring.. Så natten bjöd på enormt mkt jobb i form av att diska ett gäng diskmaskiner, plocka i o ur dem, tvätta en massa maskiner tvätt (i normala fall är det knappt en diskmaskin att köra o en maskin tvätt per natt!) plus grovskurning av alla utrymmen eftersom det var enormt smutsigt.. Nåja, natten var hyfsat lugn i övrigt, dvs inte mkt mer larm än vanligt, dock en massa extra mediciner o dylikt, så jag hann med det jag skulle, men jag var tröttare än vanligt i kroppen på morgonen, det ska villigt erkännas.

På morgonen ringer arbetskamraten som skulle börja vid 7 o berättar att hon är sjuk, stackarn! Så då ringde jag bemanningsservice o fick prata med en högst förvirrad individ som svamlade om att massor hade ringt sig sjuka och att hon skulle återkomma. Den andra tjejen som skulle jobba kom, och jag informerade om läget och sa också att jag såklart stannar tills jag blivit avlöst, alla boende ska ju iväg på jobb osv och även om jag hade gjort klart hälften så att de var redo att åka så var ju fortfarande hälften kvar. En timme efter att jag hade ringt bemanningen hade vi fortfarande inte fått svar. Vi ringde upp igen och då svarar en ny person. Hon hade inte en aning om att vi behövde folk! Det fanns inget inlagt på datorn och personen som jag hade pratat med hävdade att hon hade bett mig komplettera med en webbokning.. Sällan! En stor fet lögn, hon nämnde inte ett ord om webbokning! Sabla kärring! Nåväl, ytterligare en kvart senare ringde de o meddelade att de fått in en person och att hon skulle komma inom en halvtimme, men jag var fortfarande arg för att de ljugit! När den nya personalen kom berättade vi scenariot, och jag var ganska upprörd. Hon frågade om det var "namn" som hade tagit emot bokningen, och jag svarade förvånat ja! Det visar sig då att den här personen är ökänd för att göra misstag som hon sedan skyller ifrån sig på andra! Vilken idiot! Själv kan jag ta att hon gör fel, det måste vara oerhört stressande att ta emot bokningar o dylikt på morgonkvisten med stress o allt runt, men man kan väl hellre säga att man har glömt då? Nåja, drygt en timme o en kvart efter mitt ordinarie jobbslut så kunde jag cykla hem igen o lägga mig. Äntligen! Så jag har sovit hela dagen! Total utmattning!

Jag kom dessutom i går kväll på att kolla Ushkis EU-pass. Det var tur, kan man säga, för hans rabiesvaccin ska tas senast fredag. Imorse ringde jag, så ikväll kl. 18.45 ska Ushki få sin andra spruta. Phui, vilken tur att jag kom ihåg, men som vanligt ute i sista sekund! Ushki lyckas inte få till det med sina flickvänner så att vi ser det, jag vet faktiskt inte riktigt vad som har hänt med herrn.. Han har ändrat personlighet o gått från familjens bustroll till en försynt herre som knappt vågar ta för sig.. Förmodligen är han inte fullt fertil än, han har väl världens hormonomställning i kroppen, och det vet ju vi kvinnor (som har det en gång i månaden!) hur det känns, eller hur? Än så länge är jag inte orolig, men det vore så typiskt att han blir fertil sent.. Vi har ju smågrabbarna som förmodligen blir fertila inom kort också.. Suck! Å hur lätt är det att släppa piller på löphonor om man har tre fertila killar? Jag tror det är dags för operation "fixa till dörrar o annat" under veckorna som kommer.. Så att vi kan stänga av vissa delar av huset utan att katterna behöver umgås intimt utan att vi vill det.. Aldrig blir det som man tänkt sig när man håller på med katter, så att planera är bara att glömma.. Frågan är bara hur man löser det rent praktiskt, med tre fertila pojkar? Man får helt enkelt vänta o se hur de beter sig, Cobran o Cutie är ju tänkta till en parning men utöver det bara till för vårt eget höga nöjes skull, så vi får helt enkelt vänta o se.. Vi visste ju trots allt vad vi gav oss in på när vi behöll Cobran o Cutie, så det är ingen nyhet.. ;o)

Snön yr ute och det är halt! Tänk att vintern kom tillbaka så snabbt!

Nu ska jag plocka i ordning lite grand, ikväll har Linn ridskola, Ushki ska vaccineras, mannen jobbar över och mat ska serveras o plockas undan plus att jag måste handla mjölk o lite andra förnödenheter innan jag åker till jobbet. Jag måste också lämna in lista på när vi kan ta stalljour eftersom GIVETVIS infaller våra stalljourer när jag ska vara på Nerks utställning och när jag ska på SKS årsmöte i Nyköping.. Måtte natten på jobbet bli lugn!

Ha det gott allesammans o simma lugnt!

2 kommentarer:

Malena sa...

En sak är säker Malin - du har det aldrig någonsin långtråkigt. Det finns inte på din lista lixom. Livet går i 200 knyck, och det händer spännande saker hela tiden!

Och vad var det jag sa??? Millenium-trilogin skulle få dig att sluta städa och göra annat nyttigt, för man BLIR absorberad. Jag var precis som du. Ville inte läsa för att alla andra gjorde det. Men när jag väl gjorde det... ja då var jag fast. Et moi, Brute lixom ;-)

Att man måste ut med skiten annars ruttnar man inifrån - så rätt så! När Elgiganten och andra leverantörer beter sig som skit - ja då får man inte hålla inne med det. Sådeså. Uuuut med skiten!

Ha nu en bra helg. I kylan. För ni har väl oxå kallt?

Kramis!

Malena sa...

Hej Malin, vad kul att vi inspirerar er!

Det blir en ordentlig genomgång sedan när vi är i mål... lovar!

Och att jag kunde glömma världens starkaste man.. han var GÖRhäftig! Han och Annika är ett härligt team. Vi håller tummar och tår.

Kraaaaaaaaaam!