onsdag, januari 14, 2009

Jobbnatt med träningsvärk..


Så här mysigt kan man ha det om man är två killar som gillar husse och varandra.. I husses säng är det gott att ligga o bara kramas, tycker Cobra o Bruce!

Omflyttandet har inte inneburit några större förändringar för de älskade husdjuren mer än att vi möjligen har än fler katter i sovrummet nu. Och det är ju inte helt fel, tvärtom! Majas och Wilmas rum är inte klart ÄN just för att somliga har drabbats av "Den Stora Träningsvärken" och inte ö h t klarat av att varken böja sig eller röra sig nämnvärt mer än i maklig, haltande takt.. Så det har fått vänta, och sanningen att säga så har jag varit fullt upptagen av Millenium-trilogins andra del att jag inte har haft tid att städa heller, för den delen.. Så det har varit Beirut grand mal i dagarna 4! Nåja, idag känner jag mig aningens bättre, det går att böja sig, om än med besvär, och del tre av trilogin finns ännu inte i mina händer, så det kan ju vara en lyckad kombination med städning, eller hur? Jag är en synnerligen lat människa som stundom prioriterar uppåt väggarna, jag vet..



Cutie är en kelig herre, men han har mycket bestämda åsikter om vem matte tillhör. Han kryper alltid upp o ska gosa hos mig, och han är som en liten kringlande ål, far runt över hela mig för att sedan oftast slå sig till ro under min vänstra arm. Det passar utmärkt, för då kan jag läsa samtidigt. Blir det för lite uppmärksamhet för lille herrn så kan han fortsätta kringla sig ett tag tills jag bestämt trycker ner honom på hans plats. Det roliga är om ngn annan katt kommer o börjar trampa på matte. Först får de en psykande lång blick av herr Cutie, sedan daskar han helt sonika till dem med tassen. De flesta av katterna blänger tillbaka o struntar fullkomligt i den där lille skiten, men för stackars Blossa, som ju har aningens svaga nerver, blir Cuties attack något som nästan får henne att dåna! Stackars Blossa brukar skrikande kasta sig undan, för finns det någon katt som aldrig nästan busar hårt och som alltid har ett vänligt mjau o kel till övers för alla andra så är det Blossa. Och hon kan inte för sitt liv förstå att Cutie vaktar matte, för en mer osjälvisk och godsint individ än Blossa är svår att finna.. Men vakt är det och nåde den som snor mattes kel framför ego-Cutie!


I natt ska jag jobba efter lång och välbehövlig ledighet. Min julvecka var ju som bekant intensiv med arbete och det krävs en hel del ledighet för att mentalt komma i kapp alla vakna nätter o allt annat när man sovit för lite i mer än en vecka. Men ikapp är jag och känner mig redo, om man bortser från den hemska träningsvärken...


Katterna har också fått sin bebismat instängd i skafferiet. Dompan gjorde ju inbrott i bebismatskålarna när de stod på diskbänken, och eftersom hon o Candy verkligen inte behöver fet mat så blev lösningen att vi satte bebisarnas matskålar i skafferiet.. Eller bebisar o bebisar.. Blossa 7 år har en bebismatskål (hon är inte överviktig o kan behöva en liten gnutta extra fett), Loppan 5 år har en skål, dock utspädd med hårbollsfoder (som faktiskt funkar på liten Loppa, nu får hon upp hårbollar utan större problem!) o så är det de riktiga "bebisarna" Sharin 1år, Cutie o Cobran drygt 7 månader. Fast ser man till storleken så har såväl Cobran som Cutie gått om liten Sharin! Ushki är på date med en av Maries katter, annars har såklart han en egen skål också. Varje gång de vill ha mat står de framför skafferiet o jamar!
Dompan har gjort flera små försök att komma över lite babymat, men jag är så nöjd med hennes vikt just nu att jag inte vill få henne fet. Candy är en tunna, så henne handlar det bara om att försöka få ner, så hon o Dompan får sitt lättare foder till sin förtret.. Vi får väl se om allt portionerande ger effekt..



Näe, nu kan jag inte sitta här o såsa, nu MÅSTE jag verkligen ta tag i städningen! Vardagsrummet behöver ett röj, tvätt ska vikas o strykas, Majas o Wilmas rum ska få sin duvning och dessutom misstänker jag att sonens rum behöver ses över eftersom tvättkorgen gapat tom ett par dagar utan hans kläder. Då brukar det betyda att de antingen ligger i högar utportionerade i hans rum, ligger i badrummet uppe (men det är tomt eftersom jag faktiskt skurade det igår..) eller är inknölade under hans säng efter en desperat-städning (dvs när han får oväntat besök...)..

Ha det gott allesammans!

1 kommentar:

Zealous sa...

Din stackare!
Träningsvärk efter ridning är helt magisk (på ett negativt sätt)... Jag brukar bli återställd efter en vecka... ;-)

Varmt bad kanske lindrar lite?