tisdag, januari 13, 2009

Fortsatt värk och det gör ONT!!!



Söta S*Drakborgens Coco la coccinelle får illustrera dagens blogg!


Idag har jag minst lika ont, så min förhoppning att jag idag skulle hoppa upp ur sängen pigg o fräsch besannades inte.. Tvärtom, jag tryckte i mig smärtstillande tabletter i går kväll innan sänggåendet och i morse var det tigerbalsam och tablett som blev kompotten för att slippa värken. Jag känner mig som världens gnälligaste kärring, men jag har jätteont! Inte bara lår o ljumskar, utan korsryggen värker oavbrutet.. Vojnevojne, det lär dröja innan jag vågar mig upp på hästryggen igen... Inte för att själva ridningen är så betungande, men däremot värken efteråt, oh my God.. Jag kan inte ens sitta, knappt stå och trappan känns som ett maratonlopp.. Patetiskt, eller hur? Mannen är också slut i kroppen efter sin fotbollsmatch härom kvällen, så han har en teori om att vi fortfarande har "nåt" kvar i kroppen efter förkylningsinfluensan som har härjat med oss, och kanske ligger det något i det, vad vet jag?

Millenium-trilogins andra bok sysselsätter mig, och första boken var definitivt till belåtenhet. Jag är ju en sån där som inte vill läsa allt samtidigt som alla andra gör det, och vissa författare/böcker behöver jag lite distans till. Jag blir liksom mätt av all uppmärksamhet de får så att jag inte orkar läsa böckerna. Nu har värsta Stig Larsson-hysterin runt Millenium lagt sig och när jag var utan bok och Linn satte "Män som hatar kvinnor" i handen på mig så kunde jag inte motstå. Och jag blev inte besviken, jag förstår den mediala uppmärksamheten och allas förtjusning, så jag blev glad att det faktiskt finns två olästa böcker i Millenium-trilogin kvar att läsa. Men förmodligen är den färdigläst till helgen, så boktips emottages tacksamt!

Just nu jobbar vi med katternas vikter, dvs lite "lättare" mat serveras i vanliga skålarna ett par ggr om dagen och bebismat står numera gömd inne i skafferiet för att plockas fram när Cobran, Cutie, Sharin eller Ushki vill ha den. Tidigare hade vi deras matskålar på diskbänken med lock över, men klipsk Dompa lärde sig att ta av locken o länsa skålarna och kattungemat är ju inte precis vad matglad kastratflicka behöver, så nu förvaras skålarna i skåpet i stället.

Ushki åkte på kärlekssemester till Ljungbyholm i går, få se om han ännu har listat ut exakt hur en parning ska gå till. Han är en herre som behöver tid på sig, än så länge har han inte kopplat exakt hur en parningsritual ska gå till, men vi hoppas att poletten snart trillar ner..

Å så blir det utställning i januari... Jag o mannen bestämde hastigt o lustigt att vi skulle åka till Nerks utställning i Örebro på söndagen, och så får det bli. Två småkillar får följa med, och förväntningar på resultat är på noll. Jag siktar på att killarna ska sköta sig och sen bryr jag mig inte så mkt om något mera. Det ska bli jätteskoj att få träffa kattvänner och avkommor till Xeke som jag inte har sett på länge.

Annars händer här inte mkt.. Skolan är igång igen med allt vad det innebär och mannen håller på att få en hjärnblödning varje morgon över Wilma.. Mycket kan sägas om frk Wilma, men att hon är morgonpigg hör inte till det. Så morgonen brukar vara allt annat än harmonisk och avslutas med lip o gnäll.. Inte sällan är det dessutom mannens tidsoptimism och egen morgontrötthet som utlöser konflikten, så nu längtar jag efter att rutinerna ska lägga sig till ro o allt bli "som vanligt" igen..

Nu ska jag plocka undan frukostdisk, starta diskmaskin (tvättmaskin o torktumlare är redan i full action!) och sen blir det vila med boken.. Känns som tabletten börjar verka lite nu, för värken har avtagit.. Men molandet i ryggslutet finns kvar.. Suck.. Pip o gnäll på gammal kärring... ;o)

Ha en trevlig dag o kväll!

Inga kommentarer: