tisdag, februari 13, 2007

Tisdag i deppighetens tecken..

Idag är jag nedstämd, och likaså i går.. Finns just inget som känns positivt just nu, man bara väntar på att allt ska gå åt pipsvängen.. Candy vill inte mysa med Blomman, hon har nog kommit av sig i löpet, eller var hon inte i löp, eller så vet jag inte.. Fan! Jag kunde SVÄRA på att hon var i löp! Hon ylade på torsdagsmorgonen, och på fredagen var hon så kärvänlig så, likaså stod Bruce som en iller utanför dörren där Candy var innanför o sniffade o var alldeles till sig i trasorna.. Så jag är relativt säker på att hon löpte.. Lite trist att ha åkt 80 mil i onödan annars.. Suck... Men som Stefan sa, vi har haft sånt jädra flyt innan med att parningarna har gått som på räls, så någon gång måste det ju misslyckas för oss också. Jag är o förblir en orolig själ, så därför målar jag upp olika scenarier varför Candy inte vill låta sig paras.. Jätteläskigt.. Anna är jättegullig o uppdaterar mig med jämna mellanrum, det enda tråkiga är väl att det liksom inte händer nåt mer än Blomstackarn försöker o försöker.. Candy får dessutom stanna ett tag och jag hoppas verkligen att hon "hottar till sig" o gör sin plikt som avelshona.. fniss..

Annars händer här inte mkt, Linn o Wilmisen är sjuka, Linn har rejält ont i halsen, så har hon inte blivit bättre till i morgon bär det iväg till vårdcentralen.. det går mkt halsfluss nu.. Att komma fram till vårdcentralen är dock ett projekt för sig och nio av tio ggr säger de ändå att man ska avvakta. Vilket i o för sig är rätt, oftast är det ju virus som spökar och det hjälper ju inte penicillin emot, men ibland känner man sig så ohyggligt besvärlig för att man bara ringer... Wilma har sin vanliga hypokondri samt dessutom halsont. Hon får lätta panikattacker varje gång hon blir lite slemmig i halsen och illvrålar : "MAMMA, SLEM!!!!!!" så måste jag komma med juice och skölja ner slemmet.. Pust.. En lätt hysterisk unge, precis som sin ömma moder.. fniss...

Nähä, nu ska jag inta liggläge i Ektorp o läsa en bok innan tvättberget kallar igen..

Tack o hej från mej!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Blomman hjärta Candy = sant :-)
Vi har gjort det!!!!

Anonym sa...

Här i kommentarerna fanns det minsann lite bättre nyheter, än de jag läste minuten innan! Jippie!! Hurra, hurra. Nu har väl deppigheten i Kalmar gått över ialla fall. Håller tummarna!!!
Kram Lilly

Anonym sa...

Hallååå, mer rapporter om Blomman o Candy. Man är ju så nyfiken, har det blitt mer parningar...Vi vill ju se små candyblommor i April.
Kram
Marie