lördag, november 25, 2006

Pigg o gla o KM...

Nu är jag pigg igen.. Eller någorlunda i a f, jag har inte haft mer än lite ont i huvudet (haha, kan man ha ont i en protes?) och ganska rejält ont i nacken, men annars är man fit for fight igen.. Igår flyttade Shanta o Corpse Bride, snyft! Och i morse sa jag hej då till killarna, för söta Edward o Donnie flyttade hem till sin familj idag! Inga bebisar hemma och det känns TOMT!!! Urk.. Hela dagen har Maja o jag varit på KM och det var skoj! Maja jobbade i prisrummet och jag var assistent o pysslade med lite av varje. Det gick ganska bra för "barn" o barnbarn, Bazooka blev Bäst i Ras och nominerad som bästa Kat II-vuxen. Mirre (S*Offsides) blev BIV och skötte sig alldeles ypperligt, Frans blev 1:a och var en riktig goding! Jättekul och roligt att se att det goda temperamentet håller i sig i generationer! Grattis Marie, Johan & Lotta och Annika & man!En massa andra fina katter var det också och storslam tog en ursöt liten cornish rex.. Så sööööööt!!! Dagen har rusat på i snabb takt och när jag kom hem satte jag på mobilen (som jag hade urladdad i väskan hela dagen). Doris Viggesdotter har ju tävlat i Finland idag och hon fick CAC i konkurrens! Jätteroligt, grattis Doris & Rosmarie! Jag blir så stolt o glad, och helst när jag fick höra att hon hade konkurrens. Grupp 6 är aldrig enkel, så varje cert känns nästan som en BIS!

Jag har pratat med Marie Bazooka och lilla Shanta är mycket populär hemma hos S*Fairyheartsen.. Trots att hon stundom sitter under bordet å morrar åt halvbrorsan Bazooka... ;-) Edward & Donnie verkar ha funnti sig väl tillrätta i sin nya familj och jag är övertygad om att de får det fantastiskt bra där! Corpse Brides ägare ska jag också ringa till o jag antar att den lilla mamsellen är lika tuff o cool som sin mamma... De är ju oerhört lika i både utseende o temperament, men jag tror att dottern är ett strå vassare typmässigt.. Hon kommer nog att bli en riktig pingla!

Nåja, nu är jag jättetrött.. Så nu blir det vila mest hela kvällen.. Ha det gott allihopa! Nästa helg är det Ädelkatten, Yiiiiiiiiiiiiiihaaaaaaaaaaaaa!!!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vad skönt att du slipper huvudvärken (fantomsmärtor? ;-))!

Stort lycka till i helgen, ni kommer få en supermysig och spännande helg, jag är jätteavis och bryr mig inte om att försöka dölja det.
Håller tummarna!

Kram,
nina

Anonym sa...

Vart håller du hus egentligen?? ;)
Nåväl... snart ses vi ju =D

Ha de tills dess...

Kram Lotta

Malena sa...

Halli hallååååå!

Håller redan NU tummar och tår för utställningen i helgen - och för IDOL-finalen, nu UTAN Johan (till Malins stoooooora förtret?)

Lycka till nu!

Kramissar till er alla,
M