måndag, december 04, 2006

Måndagen efter Ädelkatten...

Så är man hemma igen efter en maffig helg och dessförinnan en maffig vecka.. pust.. Märkligt att allt alltid ska köra ihop sig, är det månne så att jag är en tidsoptimist med vissa svårigheter att planera och en svaghet i form av att alltid skjuta upp allting till sista sekunden..? Inte vet jag.. fniss... Nåja, alla är vi olika.. Här har hänt en del i a f, så tråkigt är det sista jag har haft! Bruce Viggesson har tillbringat 10 minuter ensam med sin löpande mor, ingen bra plan precis.. Jag trodde jag skulle få en hjärnblödning, men det är bara att inse att man inte är mer än människa. Ett misstag sker så lätt och vi visste trots allt vad vi gav oss in på när vi behöll honom, men herreminje, vem skulle tro att herr Viggesson skulle bli tjejtokig redan vid 6-7 månaders ålder.. Och om han var tjejtokig innan så är han nu fullkomligt GALEN i kattflickor.. Pust.. Jag TROR inte att de fick till det, men med min vanliga otur så vågar jag knappt hoppas.. Nåja, det blir ultraljud såsmåningom, men snälla, låt oss hålla alla tummar o tassar o tår för att Herr Viggesson inte lyckades... :-/
Vi har varit på utställning i helgen, och det gick både bra o dåligt. Bruce Viggesson tog sina första cert och jag var själaglad för att han fick BIV bägge dagarna också samt NOM på lördagen! Jätteroligt!! Lilla Shanta fick däng så det smällde om det, men det tar jag inte särskilt hårt, utan gläds istället åt att hennes två kusiner S*Trollgummans Okelani Olathe samt S*Lynxeyes Painted Lady till varsin Ex 1. Grattis!!! Jag vill också passa på att gratta Bruce forna konkorrenter (som är yngre än honom och därför tävlade i juniorklassen medans Bruce tävlade som vuxen för första gången) S*Långängens Mandel till Ex1, BIV & NOM på lördagen och La Forêts Ozzy Osbourne till Ex 1 och BIV på söndagen! Jättejättejättegrattis!! Jag kan säga att jag o Bruce drog definitivt vinstlotten med domarna och grupp 8:s domare var ju inte riktigt nån hit.. fniss.. Shanta blev bortdömd bägge dagarna pga sin ålder, Bazookas son Mirre fick ex 2 på söndagen och sedan skrev domaren fel på bedömningssedeln så att han blev Ex 3 istället, Bazooka sades ha en "feminin look" och av lilla Painted Ladys päls skulle han vilja ha en jacka.. Jojo, en del domare är bara för mycket, lyckligtvis är de få.. De bättre domarna överväger, bara synd att NFO grp 8 skulle få de i särklass största plantorna.. Pust.. Så jag tar Shantas Ex oplacerad ganska lätt, hon var med för att träna och hon var supercool och härlig i temperamentet hela tiden! Jättego katt! Jag träffade MASSOR av trevligt folk! Lotta på Långängens, Gnetten från Millenniums, Vimmerskogarna (som hade bränt en skiva med bilderna från WW till mig och jag blev JÄTTEGLAD!!! SÅ GULLIGT!!) mfl mfl mfl.. Så hade vi ju också grymt trevligt ressällskap i form av Lotta (Simzonites) och Johan (S*Offsides) o Marie Bazooka! Tack, ni är helt underbart trevliga att åka på utställning med! Våra hotellgrannar Sophia, Malin & Carro var ganska jobbiga, de smällde i dörrar och var allmänt onyktra o stökiga, så dem vill jag gärna undvika fortsättningsvis.. HAHA, skojar bara, det var jättekul att vara på utställning med er, det får vi göra om! Lilla Häxan mådde pyton och fick åka hem på söndagen, det var synd... Men det kommer fler utställningar som väl är...
Nu ORKAR jag inte skriva mer, så nu blir det sängen.. Nattinatti!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken helg ni måste ha haft! :-) Grattis till Bruce Bockens (fniss) finfina resultat.

Kram,
nina

Malin sa...

Hallå din lilla fyllekaja! *fniss* En del dricker ju tydligen öl o whiskey så att de inte kan lita på sitt eget omdöme *haha*
En helt underbar helg! Vi får glädjas åt varandras resultat! Den här gången fick Shanta däng, men det kommer INTE ta lång tid innan hon sopar mattan med de större kusinerna!!
Hoppas du har nyktrat till nu... *fniss*
Kramar
Malin & Bambi

Anonym sa...

Jaså, du är oxå hemma och bara laddar om till Adelkatten!!:O) Fan, man får la ta med sej julpyntet igen...:O) Hoppas att de däringa fylletrattarna inte kommer och stör nattsömnen i Norge!höhöhö* STORT GRATTIS till Brusans resultat i helgen!! Cykla lugnt;)/Helena å Hillepillen!