torsdag, november 23, 2006

fortsatt sjuk - och det är JÄTTETRÅKIGT!

Hrmpf.. Sjuk.. Hur roligt är det på en skala liksom? En bra sak är att man har legat i sängen o myst med tre små kattungar mest hela dagen.. Donnie var lite fisförnäm idag, så det var bara tjejerna o Edward som ville gosa... Sen har jag läst.. Surfat några småstunder.. Känt mig allmänt seg o hängig, inte alls roligt.. Nåja, det blir väl bättre såsmåningom, men imorgon blir jag hemma också..

Idag har jag inte något skoj alls att berätta.. Känner mig nöjd att domarfördelningen till Ädelkattens utställning nästa helg har kommit, men ärligt talat, jag fick de jag minst önskade till Shanta.. Fast, å andra sidan så är det helt öppet o ingen som vet hur det slutar och det kan ju vara en fördel ibland. Bruce Viggesson kanske kan plocka något cert, om jag har tur.. Men just nu känns det som att jag inte är inne i nån gräddfil, så vi får se.. Skitsamma, jag ska ha jätteskoj ändå.. Men undras just om det duger med morotskaka till fika för den där Häxan?? Hmmm... Jag har ett kanonbra recept på långpanna och det blir sååååå gott!! Suveränt! På lördag har vi KM, fast jag har inte någon katt att ställa. Bruce behöver vila, jag vill inte stressa honom för mycket o vi ska ju på långweekend nästa helg till Göteborg, så han får vila. Candy är så ohyggligt stor o tjock så om jag skulle visa upp henne så skulle det definitivt inte vara till hennes fördel.. Tjockare fertil hona får man leta efter... Skulle möjligtvis vara Quiddie Trollpacka då.. hahahaha.. Dompan är i kondition, men hatar bilåkning. Loppan är glad att vara hemma liksom Blossa, så därmed finns ingen kvar.. Kattungarna ska också vila, även om jag ursprungligen hade tänkt ta med dem, men sedan kom deras magsjuka emellan och det känns lite väl stimmigt för dem att dels flytta o sedan åka på utställning. Bättre då att de får bo in sig i sina hem lite.. Deras tid kommer nog. Hoppas jag är frisk tills på lördag bara, nu känns det som en omöjlighet, men jag ska fortsätta trycka i mig c-vitaminer så att jag blir frisk..

Doris är i Finland den här helgen o tävlar.. Ska bli spännande att få höra resultaten därifrån.. Vi håller tummar, tassar o tår för henne! Annars inget nytt på fronten.. Händer liksom inte så mycket när man inte orkar tänka.. Mannen är iväg o handlar pizza till kvällsmat, det är bra.. Å själv ska jag hoppa i badet o värma upp mig, sedan ska jag vila o så är det "Medium".. Kram till er alla!

3 kommentarer:

Zarkeshas sa...

Du har ingen whiskey hemma? Brukar rensa ur när man är sjuk.. ;)
Om inte Häxan ör nöjd med morotskaka till fika så kan jag garantera att jag gärna hoppar in i hennes ställe! Funkar fint med biskvitter också.. *fniss*

Tycker du att Quiddie är tjock?! Inte snacka skit om Tellos, eh.. maffiga mamma. Han verkar dessutom gå i sin mors fotspår... ;)

Kram och bli frisk snart!

Anonym sa...

Visst duger det med morotskaka, men kladdkaka ÄR godare!
Jag kan ta med mig Brownies själv!
Kram och krya-på-Dig!

Anonym sa...

Hej sjukling!

Hoppas du hittar formen innan helgen, fsat när det gäller dig tror jag inte det är några som helst problem... du SKA väl bara iväg kan jag tro!? =)

STOR KRAM
Lotta