onsdag, november 22, 2006

Usch, jag är sjuk!


Jag gillar verkligen inte att vara sjuk, men idag fick jag åka hem från jobbet. Ont i hela kroppen, huvudvärk och allmän hängighet.. Jag har egentligen inte tid att vara sjuk! Men å andra sidan så kan man inte göra så mkt åt det.. Cyklade hem och hade hugg över hjärtat, precis som i morse när jag cyklade till jobbet, så jag tog det lugnt o försiktigt. Intog sängläge med fyra små kattbarn på och runt mig.. Å så en grymt kelsjuk Loppa som skulle ligga under täcket. Bruce Viggesson kom en sväng även han, det är konstigt när bara matte är hemma själv... Då vill alla katter kela.. Vilade en timme, hade feber trots alvedon och fick ringa till jobbet o berätta att det inte blir jobb för min del i morgon heller.. Attans, jag som hade möten o allt annat att göra.. Nyser nästan oavbrutet...Urk, så tråkigt att vara sjuk! Läste en stund, o gick sen upp i duschen.. Det gjorde ont att duscha.. Ner i sängen igen o där har jag legat.. Steg upp för en stund sedan o kollade datorn om domarfördelningen till den där nedrans utställningen nästa helg hade kommit. Det hade den inte.. Surfade en liten stund, sen ner o gjorde en snabb middag med pasta o pastasås. Mannen fick hämta Wilma, som somnade tidigt i soffan. Kanske är på väg att bli sjuk hon också..? Ska gå ner o lägga mig en stund till o hoppas att jag orkar se "Bonde söker fru"... Nattinatti..


Uppdaterar med bilder på Bruce o Edward, de är värsta polarna nu! Sååå söta ihop!
Vill också lägga in en länk till en tänkvärd historia.. http://www.andie.org.uk/hcm/story.htm

4 kommentarer:

Lynxeyes-nfo sa...

Nämen Malin!! Inte bli sjuk nuuuu... hoppas bara du inte åkt på flunsan!!! Du måste iaf vara frisk till nästa helg!!!

(((STOOR KRYA PÅ DIG KRAM!!!)))

Zarkeshas sa...

Men stackare!! Uscha för att vara sjuk... :( Hoppas att det räcker med lite vila så du blir frisk snabbt igen! Du måste ju vara pigg och på g till nästa helg iaf. :)

Krya på dig nu! Värmande katter hjälper alltid. :)

Stor kram!

Anonym sa...

Nämen, Du kan ju INTE vara sjuk nu när vi ska "festa" på kladd/morotskaka!
Krya-på-Dig-kramar!

Malin sa...

En jättestor KRYA*PÅ*DIG*KRAM!!!!
//Malin