måndag, november 20, 2006

Kattungarna 13 veckor!!

Idag lovar jag att inte vara så predikande i bloggen, för även om en del kanske tror det så springer jag inte med pekfingret i vädret o talar om för allt o alla vad de ska eller inte ska göra... Som t ex det här med HCM-test. Jag är ju, som ni kanske förstår, måttligt nöjd med folk som inte kan läsa på tillräckligt mycket för att ha faktabaserad kunskap utan hellre bara tycker o tänker utan att veta eller efterforska.. och kanske främst när de trots att de har blivit överbevisade bara sticker huvudet än djupare ner i sanden o låtsas som om man inte hade fel.. eller nåt.. ALLA gör vi fel, inte minst jag, men man måste ju också vara man/kvinna nog att erkänna det.. Även om det kanske svider... Nåja, vad jag vill meddela alla är att även om man har olika åsikter om avel, tester och annat så behöver man inte bli fiender. Det handlar om respekt! Man ska kunna respektera varandra o tycka om varandra trots att man inte tycker likadant.. MEN det finns ju också de som man absolut inte kan tycka om oavsett om de skulle ha samma åsikter o samma synsätt som en själv.. Fast då handlar det om personkemi, och inte heller det behöver utesluta respekt.. Dessvärre så blir jag nästan mörkrädd när jag konstant träffar på folk som glada i hågen tror att det här med kattuppfödninge handlar om att vinna på utställningar o att det är avelsarbete att föda upp fina kattungar.. jo, visst är det en del av det, men en stor del är att hela tiden läsa o lära och få mer o mer kunskap.. Å ju mer kunskap man får, desto mer fattar man att man inte kan NÅGONTING...
Äntligen nya bilde rpå våra sötnosar! 13 veckor idag, och tiden har RUSAT fram! Snart flyttar de... snyft.. Tack o lov bor alla nära och det är skönt! Då kan man hälsa på dem ibland..
Annars känner jag mig allmänt snuvig och lite halvhängig fortfarande.. Men jag har ju som bekant inte tid att vara sjuk.. Mannen har drabbats av städnoja, går runt o plockar o städar o fejar mest hela tiden. Jätteduktig!
Å nu blir det snart sängen med min bok.. I morgon är det jobb, utveklingssamtal för Maja, föräldraträff på jobbet och sen tror jag det är lugnt.. Pust.. Nattinatti!

2 kommentarer:

Zarkeshas sa...

Jag instämmer helt och fullt i vad du skriver, men det tror jag nog att du redan vet...

Bebisarna är ljuuuuuuuuvliga nu ju!! :) Blir verkligen bara snyggare och snyggare för var vecka. Snart får jag iaf klämma liiite.

Kramar!

Zealous sa...

Brukar du se på Hey Baberiba och parodin på kungafamiljen. Visst är du väl lite lik Victoria när du predikar?! ;-)

Håller med om att kattungarna är underbara. Snart flyttdags?

Kram,
N