söndag, oktober 15, 2006

seeeeg söndag... men ändå full fart!

Har haft massa o göra, men ikväll blir det en blogg i a f... I förmiddags hade vi besök av min jobbarkompis Emma o hennes två söta döttrar, för de ville kika på kattungarna! Våra kattbebbar var lika goa o keliga som vanligt och minst lika busiga som de brukar vara, så vi hade en rolig stund när vi iakttog alla barn o katter.. Bruce fick tidigare på morgonen se sig utstyrd i trosor o scarves.. Det hade han inte något emot.. Inte heller att bli skjutsad i dockvagn, där låg han kvar långt efter att ungarna hade tröttnat.. Märklig katt, den där Viggesson.. Förmodligen coolaste killen i stan, åtminstone om det inte finns kattbrudar inblandade... Fick rapporter från Tibro under helgen, BAzooka kan numera titulera sig Grand Internationell Champion!!! GRATTIS BAZOOKA, MARIE & DAVID!! Åxå ett mega grattis till alla andra som tog titlar o cert o annat under helgen!
Donnie Brasco hade besök i helgen också, och han verkade förefalla till belåtenhet, så nu är det bara Edward som letar hem... Men vid närmare eftertanke så GÖR det inget om han blir kvar.. fniss.... Vi är ju SÅÅÅÅÅ förtjusta i hanar i den här familjen, så en till som snart ska bli könsmogen är väl inget?!
Har varit hos mamsen i lördags o träffat småbrollorna (nja, små o små... Yngre än mig i a f..) o käkat exotisk bricka, mumsigt värre! Lilla mamsen var vid gott mod och fixade marängsviss till efterrätt, dubbelmums! I går kväll la jag mig tidigt, för Wilmisen var lite tjurig o dessutom skulle Linn upp o ha stalljouren klockan 7 i morse.. Så klockan 6 ringde klockan o sedan cyklade jag med henne till stallet eftersom det var kolmörkt ute.. Där har hon tillbringat nästan hela dagen.. Bara varit hemma o vänt ungefär.. Maja har varit i det andra stallet med sin kompis. Först had ejag dock ett halvt vansinnesutbrott, för "någon" hade snott mina små hjärtan (ni vet såna där godishjärtan) ur en oöppnad förpackning.. Sabla Maja, alltid snor hon godis, helt hopplöst att förvara hemma, men att öppna en annan persons (dvs min) chokladkartong var definitivt att gå över gränsen rejält!! TÄNK om jag hade tänkt bjuda på den vid nåt tillfälle och det bara låg 4 små usla hjärtan kvar? Grrrrrrr!!! Men hon erkände och TRTS det har jag varit rejält tjurig på henne! Det är liksom typ åttionde gången det händer o man blir lika sabla irriterad varje gång.. Så låt oss hoppas att ungskrutten ger tusan i att stjäla andras godis fortsättningsvis...
Nu blir det snart sängen, känner mig seg o hängig o inte alls i toppform.. Blir nog rejält förkyld snart.. Tack o hej för mej!

1 kommentar:

Zealous sa...

Viggesson är urtjusig i sina rosa trosor! :-D

Vad spännande att ni ska till WW, lova att skriva massor om det!?

Kram,
nina